Renault Captur (Snimio Edi Prodan)
Da nije dva Suzukija, istina odlično plasiranih SX4 i Vitara, ljestvica najprodavanijih modela automobila u Hrvatskoj bila bi skroz bipolarna. Na njoj su naime po četiri predstavnika koncerna Renault i Volkswagen.
Nije možda neočekivano, no uistinu se ne sjećamo kad tu nismo pronalazili ni jednog korejskog predstavnika, a znalo se dogoditi da ima i automobila iz Italije. Ovog puta, nakon prvih sedam mjeseci ljestvica izgleda upravo ovako. Vodi Škoda Octavija, a pomalo iznenađujuće na drugoj je poziciji Renaultov crossover Captur.
Nije ni u drugom dijelu ljestvice, dakle kod pregleda dvadeset najprodavanijih modela bitno drugačije, ali ipak se pojavljuju tri KIA-ina predstavnika koji na taj način spašavaju ugled Dalekog istoka. Ono što najavljuje nove trendove je i pojava MG ZS-a, dakle još jednog dalekoistočnog modela, kineskog predstavnika.
Iako smo se nekad čudili ne samo "japancima" nego i "korejcima", danas to možda činimo s "kinezima", No upravo nas povijest s prva dva navedena državna teritorija uči kako sve ono čemu se u jednom trenutku čudimo, kroz nekoliko godina doživljavamo kao trend. Drugim riječima čini se kako polako dolazi vrijeme - Kineza, da i mi upotrijebimo rečenični model s kojim oni opisuju svoj horoskop.
Ono ćemu se ipak s razlogom čudimo je izostanak automobil, modela Toyota ili Peugeot, odnosno Citroen. Riječ je u njihovom slučaju o Hrvatskoj jako privlačnim i prodavanim automobilima. Moguće da je riječ o posljedicama postkoronarnih problema, a možda je i agilnost prodajno istaknutih ona koja dovodi i do trajnijih posljedica. U svakom slučaju, iz mjeseca u mjesec nastavljamo pratiti najvažnija gibanja na hrvatskom automobilskom tržištu.