DANI HRVATSKOG TURIZMA

Ministrica Brnjac: Želimo postići ravnotežu između ekonomskog, socijalnog i ekološkog faktora

Posebno važno za naš nacionalni identitet, ali i za pozicioniranje Hrvatske kao autentične destinacije jest kako ćemo interpretirati svoju kulturnu i povijesnu baštinu, kako ćemo čuvati stare gradske jezgre od devastacije, kako ćemo upravljati prostorom i tokovima turista, i ono najvažnije, kako ćemo zadržati svoje ljude na kvalitetnim, sigurnim i dobro plaćenim radnim mjestima, naglasila je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac

| Autor: Doria MOHOROVIĆ
 Nikolina Brnjac (foto: Nikša Stipanićev / CROPIX)

Nikolina Brnjac (foto: Nikša Stipanićev / CROPIX)


Tradicionalno okupljanje turističkih djelatnika, dvodnevne Dane hrvatskog turizma u Šibeniku, otvorila je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac, predstavivši Strategiju razvoja održivog turizma do 2030. Ovogodišnje izdanje, koje se održava u šibenskom naselju Amadria park u organizaciji Ministarstva turizma i sporta, Hrvatske gospodarske komore, Hrvatske turističke zajednice i Hrvatske radiotelevizije, u znaku je održivog poslovanja u turističkom sektoru.

- Strategijom razvoja održivog turizma do 2030. želimo postići ravnotežu između tri elementa održivosti – ekonomskog, socijalnog i ekološkog. Posebno važno za naš nacionalni identitet, ali i za pozicioniranje Hrvatske kao autentične destinacije jest kako ćemo interpretirati svoju kulturnu i povijesnu baštinu, kako ćemo čuvati stare gradske jezgre od devastacije, kako ćemo upravljati prostorom i tokovima turista, i ono najvažnije, kako ćemo zadržati svoje ljude na kvalitetnim, sigurnim i dobro plaćenim radnim mjestima. Kako bismo to ostvarili, posebnu pozornost smo posvetili tome da Strategija bude usklađena s prioritetima ostalih resora u Nacionalnoj razvojnoj strategiji. Svaki naš cilj prvi je put povezan s izvorom financiranja, izjavila je ministrica Brnjac pritom dodavši da Nacionalni plan oporavka i otpornosti uključuje 1, 25 milijardi kuna za privatni sektor i 930 milijuna kuna za javnu turističku infrastrukturu, kao i da su već objavljeni javni pozivi za ulaganje u turističku infrastrukturu. Riječ je o sveukupno 2,2 milijarde bespovratnih sredstava.

Prepoznatljivost Hrvatske

Istaknula je i da smatra kako su napravili značajan dokument koji će postaviti temelje dugoročnog ekonomskog uspjeha hrvatskog turizma. Govoreći o zaposlenicima u turizmu, ali i turistima, dodala je da je socijalna održivost usmjerena prema njima.

- Konkurentnog turizma nema bez kvalitetnih i stručnih kadrova, stoga smo priliku dali i mladim srednjoškolcima koji će nam predstaviti vlastite projekte te rješenja kako turizam može na vrlo inovativan način spajati tradiciju i nove tehnologije, ali i izazove i rješenja, rekla je ministrica.

U sklopu konferencije održane su panel diskusije na kojima su sudjelovali domaći i strani turistički stručnjaci, a na njima su prisustvovali i istarski župan te direktori nekoliko turističkih zajednica s područja Istre.

O razvoju održivog turizma u Europi razgovaralo se tijekom prvog panela "Destination Europe on the path to sustainability", na kojem su sudjelovali direktorica Regionalnog odjela za Europu u Svjetskoj turističkoj organizaciji (UNWTO) Alessandra Priante, predsjednik za turizam iz ADAC-a Karlheinz Jungbeck, voditelj Predstavništva Europske komisije u Republici Hrvatskoj Ognian Zlatev te voditeljica odjela za poduzetništvo, mala i srednja poduzeća i turizam u Organizaciji za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) Céline Kauffmann.

Na hrvatskom turizmu i jačanju prepoznatljivosti Hrvatske kao destinacije održivog turizma je, pak, fokus bio tijekom drugog predavanja "Hrvatska - predvodnik u održivom turizmu". Na panelu su sudjelovali gradonačelnik Šibenika Željko Burić, profesor na Veleučilištu Baltazar Drago Ružić, istraživač s Instituta za turizam Neven Ivandić, predsjednik Uprave Valamar Riviere Željko Kukurin te vlasnik obiteljskog eko hotela Villa Dvor Petar Ćurlin.

Što traži moderan turist

U uvodu u raspravu u sklopu panela "Tourists of the future - What they are looking for in a destination? Are sustainable options important to them? What trends are currently emerging?" tijekom koje su se tražili odgovori na pitanja što traže suvremeni turisti, koju ulogu pri odabiru destinacije ima održivost, kao i koji su najnoviji trendovi u putovanjima, okupljenima se obratio Kristjan Staničić, direktor HTZ-a. Istaknuo je vrlo dobre turističke rezultate u ovoj godini tijekom koje je hrvatski turizam ostvario 97 posto rezultata u noćenjima iz rekordne 2019. godine, a istaknuo je i ostvarene prihode u drugom tromjesečju ove godine, koji su prema podacima Hrvatske narodne banke iznosili 2,686 milijardi, što u odnosu na 2019. predstavlja rast prihoda od 16 posto.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter