PEĆINA MODERNOG DOBA

INSTAGRAM: OD INSPIRACIJE DO AKCIJE Društvena mreža s bilijun aktivnih korisnika mjesečno koja korisnike približava ljudima i stvarima koje vole

| Autor: Chiara BILIĆ
Tina Radojković (Milivoj MIJOŠEK)

Tina Radojković (Milivoj MIJOŠEK)


"Već samo bivanje na Instagramu privlači pozornost potencijalnih klijenata. I to je bitno za razvijanje biznisa. Vaša publika živi na Instagramu!", poručila je Tina Radojković iz Facebooka na prezentaciji "Instagram: Od inspiracije do akcije", koja je na ovogodišnjem, 12. Weekend Media Festivalu u Rovinju dupkom napunila jednu od povećih dvorana u staroj tvornici duhana.

Radojković je publici pojasnila da je Instagram popularan jer ta društvena mreža korisnike približava ljudima i stvarima koje vole. Lansiran 2009. godine, Instagram danas ima nevjerojatnih bilijun aktivnih korisnika mjesečno, što je ekvivalent populaciji SAD-a i Europe zajedno ili, kako je objasnila Radojković, radi se brojci stanovništva gotovo cijele Kine.

Razlog njegove popularnosti prvenstveno se temelji na primarno vizualnoj komunikaciji s prijateljima i obitelji, ali i slavnima, influencerima te brendovima. Instagram svojim korisnicima, kaže Facebookova predstavnica, omogućuje da prate vodeće svjetske trendove.

- Dva od tri korisnika smatra da ih Instagram povezuje s brendovima koje vole, a njih čak 50 posto kaže da su za neki proizvod više zainteresirani vide li ga na Instagramu. Velikih 80 posto ljudi na toj društvenoj mreži prati neki biznis, naglasila je Radojković pojašnjavajući zašto je ta vizualna platforma idealna za razvijanje poslovanja.

Kako je objasnila, ljudi Instagram vole zbog njegova tri glavna, jedinstvena područja: šarenog communityja, kulturalne značajnosti i vizualno izražajne prirode. Korištenje digitalnih alata promijenio je, naglasila je, oblik na koji se ljudi ponašaju, ali i način na koji vide i komuniciraju sa svijetom.

No, Instagram, čini se, nije ništa novo za ljudsku vrstu. Točnije, u pozadini svih alata, filtera i naljepnica koje omogućava ta omiljena platforma još uvijek pretežito mlađe populacije, čovjekovi su doživljaji ostali jednaki kao nekoć, prije digitalne ere. Iako su pametni telefoni preplavili pola svijeta, neke se stvari, tvrdi Radojković, nikad ne mijenjaju - čovječanstvo oduvijek traži najbolji način na koji će se izraziti.

- Apstraktne znakove pronađene u pećinama neki antropolozi smatraju vidom grafičke komunikacije. To je invencija koja se dogodila prije 14 tisuća godina. Vizualno izražavanje je dio čovječanstva od pamtivijeka. Kad netko podjeli komadić sebe sa svijetom, svijet ga razumije malo bolje. Instagram je moderan dom vizualne komunikacije, kaže Radojković.

Nakon što je na primjeru američkog Doritosa pokazala kako Instagram kreativnim video snimkama privlači potencijalne kupce, Radojković je pojasnila kako se povezati sa zajednicom na toj vizualnoj platformi.

- Instagram je ključan za svaki korak u procesu kupnje nekog proizvoda. Klijent koristi kružni princip traženja proizvoda, odnosno cirkulira i vraća se na već viđeno, gdje stupa u kontakt s brendom. Vaš profil i sadržaj moraju uvijek biti čisti te u tijeku, skladu sa zadnjim novostima i trendovima. Također, bitno je da surađujete s influencerima, kao i da koristite sve alate koje vam Instagram pruža, zaključila je Radojković.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter