Foto:: Swissair
Pulsko nebo prije par dana "okupirali" su zrakoplovi švicarske kompanije Swiss International Air Lines. Bilo je to organizirano i najavljeno trenažno letenje na Airbusu A330-300, a brojni su Puljani od jutarnjih do kasnih poslijepodnevnih sati imali prilike gledati prelete aviona iznad njihovih glava. Radilo se o letenju koje je organizirano zbog preobuke profesionalnih pilota, a posade su uvježbavale proceduru polijetanja i slijetanja.
Na društvenim mrežama to je potaknulo raspravu o tome koju korist od trenažnih letova ima Zračna luka Pula i koliko od toga zarađuje. Jedan od komentatora je napisao: "Naravno da ima koristi, jer svaki dodir piste tim avionom je cca 1.000 dolara, pa ti računaj od 9 ujutro do 18 navečer koliko je to novca"!
- Ha-ha! Tisuću dolara dolara??? Toliko ne plaćaju ni kad su puni putnika i kad pružamo uslugu prihvata i otpreme, što kod trenažnih letova nije slučaj, bio je prvi neslužbeni komentar koji smo dobili u pulskoj Zračnoj luci, gdje potvrđuju da od takvih trenažnih letova mnogi (ipak) imaju koristi.
- Inače nam plaćaju posebnu cijenu za "touch and go" plus prihvat i otpremu svaki puta kad stanu. I tu je opet posebna cijena, jer nema putnika, prtljage, čišćenja i slično. Plaćaju i kontroli leta svaki prilaz i letove, uzimaju hotel, plaćaju transfere i jedu u restoranima. Dakle, puno ljudi ima koristi od toga, a ne samo Zračna luka. Kompanija Swiss od ove godine leti za Ženevu s jednim od zrakoplova s kojim su ovdje trenirali. Piloti su prenijeli poruku o ljepotama Istre koju su vidjeli iz zraka i to je isto jedna prednost, kazao je direktor Zračne luke Svemir Radmilo.
Sukladno važećem cjeniku Zračne luke Pule, sve stavke poput naknada slijetanja, dodira s uzletno-sletnom stazom, opsluge zrakoplova na stajanci i parkinga, računaju se prema maksimalnoj težini zrakoplova na polijetanju, kaže nam Marko Ražem iz Zračne luke i dodaje:
- Ono što je važno naglasiti za trenažne letove jest da je to posebna kategorija letova za koje se dodjeljuju posebne pogodnosti i popusti na većinu stavki cjenika, a sukladno ugovorima koje potpisujemo sa stalnim parterima. Naravno, ti iznosi su daleko manji od onih koji se navode na društvenim mrežama, a točne iznose ne smijemo iznositi, budući da se radi o poslovnoj tajni. Budući da je Zračna luka Pula aerodrom sezonskog karaktera i da se praktički svi prihodi prikupljaju tijekom ljetnih mjeseci, da bi održavali hladan pogon, redovne troškove i plaće radnika, trenažni letovi nam djelomično pomažu da pokrijemo period van sezone redovnih letova, ističe Ražem.
Potvrđuje da zrakoplovi na trenažnim letovima koje povremeno viđamo iznad Pule udovoljavaju svim najstrožim EU regulativama vezanim uz buku i emisije štetnih plinova, te da stoga nema nikakve potrebe za zabrinutost građana Pule i okolice. (D. BAŠIĆ-PALKOVIĆ)