PROPALI PREGOVORI

SLUČAJ ZRAČNA LUKA PULA: Marina Cvitić otkrila koliku plaću ima direktorica Nina Vojnić Žagar i poručila: "Sebi i svojima nije smanjivala, a radnicima jest"

| Autor: Glas Istre
Marina Cvitić i Nina Vojnić Žagar

Marina Cvitić i Nina Vojnić Žagar


O slučaju Zračna luka Pula, gdje su propali pregovori oko kolektivnog ugovora, upravo se oglasila i Marina Cvitić, šefica Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije.

"Povodom priopćenja za medije direktorice Zračne luke Pula o nepostizanju dogovora oko kolektivnog ugovora, kao većinski sindikat koji djeluje u Zračnoj luci Pula i koji vodi pregovore smatramo potrebnim oglasiti se, a sve kako bi čitatelji stekli pravu sliku.

Točno je da nije postignut dogovor oko Kolektivnog ugovora, iako je veliki broj spornih odredaba usuglašeno. Ostala je neusuglašena visina osnovne plaće i naknada za prijevoz na i sa posla. Direktorica navodi kako bi prihvaćanje zahtjeva sindikata u ovim neizvjesnim trenucima predstavljalo prekomjerno opterećenje za Društvo.

Činjenica je da su sindikati (oba sindikata koji djeluju u Društvu zajednički provode sve aktivnosti i dogovaraju se vezano za Kolektivni ugovor, te su nam stavovi u potpunosti usuglašeni) pokazali veliki stupanj razumijevanja; da su o tijeku kolektivnog pregovaranja i stavu direktorice upoznali članstvo; da su zajednički organizirali sastanak sa članovima na kojem su zauzeli zajednički stav da se prihvaća prijedlog direktorice da   osnovna plaća bude 2.620 kuna koliko ona iznosi sada temeljem jednostrane odluke direktorice, ali ne za narednih godinu dana, kako to predlaže direktorica, već do 31.12.2021. Naime, direktorica je nakon isteka produžene primjene Kolektivnog ugovora jednostranom odlukom donijela Pravilnik o radu i smanjila osnovnu plaću za 20 posto od 10. 03. 2021. godine. Sindikati su predložili da od 1. siječnja iduće godine osnovica bude umanjena ne za 20 posto nego za 15 posto i da to smanjenje traje dok Zračna luka ne ostvari razinu prometa od 250.000 putnika, nakon čega bi se primjenjivala osnovica umanjena za 10% do ostvarenja prometa od 500.000 putnika, a ostvarenjem te razine putnika, osnovica bi se vratila na 3.275 kuna koliko je iznosila prije jednostranog umanjenja.

Prema tome, prijedlog sindikata je i te kako konstruktivan i realan, a izjave direktorice kako bi to bilo prekomjerno preopterećenje za Društvo je licemjerna, posebno kada je javno potvrdila da sebi nije smanjila plaću, te kada se zna da plaću nije smanjila određenim svojim suradnicima. Naprotiv, određenim svojim suradnicima još je i povećala plaću u odnosu na ono što su imali ranije. Prema tome, za nekoga se ima, a za nekoga se nema. Posebno iritira njezina izjava kako će ona i dalje obavljati poslovanje pozornošću urednog i savjesnog gospodarstvenika, ulažući maksimalne napore da se izvuče najviše u ovim neizvjesnim uvjetima. Iskreno se nadam da neće, da će Nadzorni odbor i resorno Ministarstvo naći osobu koja to zna učiniti, jer Nina Vojnić Žagar ne da ne obavlja poslovanje pozornošću urednog i savjesnog gospodarstvenika, već naprotiv, prema mišljenju većine radnika, troši na sve strane, pa i na plaćene intervjue u lokalnim medijima, ali i na vanjske odvjetnike, iako u Društvu ima savjesne i stručne pravnike s dugogodišnjim iskustvom.

Prijedlog sindikata da se naknada prijevoza na i sa posla plaća po kilometru udaljenosti od mjesta rada do mjesta stanovanja, direktorica nije prihvatila iako bi to značio smanjenje troškova po toj osnovi. Stoga se pitamo zašto direktorica ne prihvaća ovaj prijedlog, možda zato jer bi na taj način "svojim suradnicima" smanjila primanja po toj osnovi, od kojih neki uz njezinu suglasnost dobivaju i naknadu koja im ne pripada.

U odgovoru koju je direktorica poslala sindikatima navodi se između ostalog da "Poslodavac smatra da je smanjenjem osnovice za svega 20 posto u odnosu na osnovicu iz 2019. i 2020. godine i te kako napravila ustupak svima".

Tako se ruga radnicima direktorica koja sebi nije umanjila ionako visoku plaću (navodno 24.000 kuna mjesečno), koja ne dijeli sudbinu radnika koje "vodi"; ona koja bi trebala biti primjer ostalim radnicima.

Pokazala je svu svoju (ne)moralnost, sebičnost, narcisoidnost, pokazala je što misli o svima onima kojima je nadređena; osoba koja je bila u stanju uvjetovati radnici zadržavanje plaće na razinu prije umanjenja, ako se iščlani iz Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije, čime je počinila ne prekršaj, već kazneno djelo; koja je napravila takvu podjelu među radnicima kakve nikada u Zračnoj luci Pula nije bilo.

Ministra Olega Butkovića odavno smo upoznali o svemu što se zbiva u Zračnoj luci, kao i sve gradonačelnike Gradova koji su osnivači Zračne luke Pula, kao i članove Nadzornog odbora. Nažalost, nitko nije napravio ama baš ništa da se situacija promijeni. Umjesto da se bavi pronalaženjem novih avio prijevoznika i povećanjem prihoda, kao što to rade direktori drugih zračnih luka, direktorica ratuje sa sindikatima, smišlja načine kako da napakosti sindikatima (posebno SIKD-u), ali i svojim radnicima.

Većinski vlasnik (država i resorno ministarstvo) u svojim rukama ima i škare i platno, pa će tako i donijeti konačnu odluku o njezinom imenovanju ili neimenovanju za direktoricu ZL Pula, prije isteka njezinog mandata koncem kolovoza ove godine. Međutim, obzirom da je prema informacijama kojima raspolažemo direktorica Nina Vojnić Žagar pristupila HDZ-u, ne bi me čudilo njezino ponovno imenovanje, uz potporu lokalnog HDZ-a koji je pred nekoliko mjeseci tražio njezinu smjenu. Valjda, ako je HDZ-ovka, sada je i dobra direktorica", stoji u priopćenju, uz napomenu da će se ovih dana održati zajednički sastanak članova sindikata i dogovoriti daljnje aktivnosti.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter







Vremenska prognoza

Podaci preuzeti sa: www.yr.no


Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Forum
Pula: Forum