VELIK ZALOGAJ

ROTOR I PODVOŽNJAK NA VELOM VRHU Građevinska dozvola je već "u džepu", no neće sve ići glatko. Doznajte koji se problemi moraju prvo riješiti

| Autor: Zvjezdan STRAHINJA

Za gradnju kružnog toka Vodnjanska-Fažanska, 50 metara zapadnije i daleko većeg od postojećeg, otkupljeno je zemljište i dobivena građevinska dozvola. Međutim, taj zahvat izvodit će se istovremeno kada i zahtjevno proširenje ceste od mosta na mlinu do Velog Vrha, što uključuje izgradnju podvožnjaka i još jednog kružnog toka

  

Za gradnju velikog kružnog toka na Velom Vrhu, na mjestu križanja državne Vodnjanske ceste i Fažanske, županijske ceste, već je dobivena građevinska dozvola, a država je i otkupila zemljište za realizaciju projekta. No, radovi na tom čvorištu morat će pričekati rekonstrukciju ceste od mosta kod mlina do benzinske stanice na Velog Vrhu iz dvotračne u četverotračnu prometnicu. A da bi svi ti radovi počeli, potrebno je još zgotoviti neku dokumentaciju i izabrati izvođače radova.

U obliku elipse

- Za obje dionice u pripremi je natječajna dokumentacija za izvođače i nadzor gradnje. Izradit će se elaborati privremene regulacije prometa za vrijeme radova, poručila nam je Tamara Pajić iz Ureda za odnose s javnošću Hrvatskih cesta na naše pitanje kada se mogu očekivati izgradnja novog rotora na Velom Vrhu.

Nije novost, ali treba podsjetiti da će nedavno izgrađen kružni tok pred benzinskom stanicom po završetku izgradnje ovog većeg kružnog toka biti eliminiran i opet preinačen u raskrižje kakvo je bilo i u funkciji isključivo lokalnog prometa. Sadašnji rotor na križanju Vodnjanska-Fažanska izgrađen je prije dvije godine u sklopu rekonstrukcije kilometra Vodnjanske ceste, a cijeli je projekt vrijedio 13,3 milijuna kuna. Novi kružni tok, daleko većih dimenzija, nalazit će se 50-ak metara zapadnije niz Fažansku cestu.

        Uz gradnju tog rotora u obliku elipse, polumjera 22 i 20,5 metara, ide i druga faza rekonstrukcije Vodnjanske, što će obuhvatiti izgradnju 440 metara te ceste i 254 metara Fažanske, koje se nadovezuju na kružni tok. Vrijednost radova procijenjena je na 8,2 milijuna kuna, bez PDV-a. Zahvati će obuhvatiti gradnju glavne trase državne ceste (zapadnije od sadašnje) i rekonstrukciju postojeće ceste, gradnju autobusnih stajališta, novih pješačkih i biciklističkih staza, rješavanje oborinske odvodnje s prometnih površina te novu javnu rasvjetu, kao i radove na instalacijama.

- Raskrižjem u obliku kružnog toka će se u odnosu na klasično raskrižje postići mnoge prednosti: znatno veća sigurnost zbog manje konfliktnih točaka i nužnog smanjenja brzine, veća propusna moć u odnosu na klasično raskrižje, u prosjeku do 20.000 vozila na dan, znatno skraćeno čekanje na prilazima, dobro rješenje za smirivanje prometa i estetsko uklapanje u okolni prostor, poručuje Pajić iz Hrvatskih cesta.

Zašto gradnja novog kružnog toka na Velom Vrhu mora čekati proširenje zaobilaznice, odnosno donjeg dijela ceste D75 Pula-Vodnjan, koji je daleko zahtjevniji zahvat?

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama