Tvrtka zapošljava deset ljudi, mahom visokoobrazovanih inženjera brodogradnje, strojarstva i elektrotehnike i ima posla preko glave. Posluju s kompanijama iz cijele Europe. Zazvučat će ironično osvrnemo li se na propali Uljanik, ali brodograđevna djelatnost trenutno je u svijetu u uzlaznoj putanji. Posebno su traženi kruzeri, čije ugovaranje jamči siguran i dugotrajan posao
"Nakon što smo u Uljaniku dali otkaz, prva odluka koju smo donijeli jest da želimo ostati i raditi u Puli. Odlučili smo tako unatoč tome što smo svi dobili pozamašne ponude iz Europe, uz plaću koja je četiri do pet puta veća nego što si je sami isplaćujemo", pripovijeda diplomirani inženjer brodogradnje Obrad Kuzmanović koji je, zajedno s još trojicom kolega inženjera iste struke Josipom Andrišićem, Vitom Radolovićem i Igorom Lalovićem, u rujnu 2018. osnovao tvrtku Flow Ship Design koja se bavi projektiranjem u brodogradnji.
Tvrtka zapošljava deset ljudi, mahom visokoobrazovanih inženjera brodogradnje, strojarstva i elektrotehnike i ima posla preko glave. Posluju s kompanijama iz cijele Europe. Zazvučat će ironično osvrnemo li se na propali Uljanik, ali brodograđevna djelatnost trenutno je u svijetu u uzlaznoj putanji, posebno su traženi kruzeri, čije ugovaranje jamči siguran i dugotrajan posao.
Traženi kruzeri
Direktor firme Josip Andrišić podsjeća da su u jeku krize u Uljaniku, gdje su svi bili zaposleni, još početkom 2018. počeli prikupljati ideje o osnivanju vlastite tvrtke, mada im je to bila posljednja opcija.
- Nismo htjeli otići, nadali smo se opstanku Uljanika. Otišli smo kada smo vidjeli da neće biti plaće i da se situacija neće popraviti, kaže.
Bave se širokim spektrom poslova vezanim uz projektiranje brodskog trupa i tzv. osnivanje broda (postupak osmišljavanja novoga broda do stupnja njegove dovoljne definiranosti za daljnje projektiranje), strojarske i elektrosisteme te energetiku.
- Nismo preuzeli Uljanikove klijente, imali smo poznanstva vezana uz druge poslove. Pomalo smo ušli u kontakt s tim ljudima pa su se počeli otvarati poslovi slični onom u Uljaniku gdje to nismo radili jer smo se bavili brodovima koji su se gradili u Arsenalu. Bavimo se projektiranjem različitih tipova plovila: putničkih brodova, od onih manjih pa sve do kruzera, potom različitih teretnih, od ro-ro brodova do trajekata, nabraja Andrišić. Klijente, međutim, ne otkriva, ali napominje da su iz cijele Europe, naročito Finske i Norveške. Posla ima, ne možemo se žaliti, kaže.
Komentirajući situaciju u Uljaniku, kaže da im je žao što je tvrtka završila u likvidaciji.
- Svima nam je žao da je tako završilo jer smo svi bili deset i više godina u Uljanikovom projektnom uredu. Voljeli smo taj posao i praktički se nadali da ćemo doživjeti penziju. Nažalost, ispalo je tako kako je, kaže. Volio bi, međutim, da brodogradnja opstane u bilo kojem obliku kao što, uostalom, najavljuju premijer i ministar gospodarstva jer je to pozitivno i za ljude i za sredinu i za gospodarstvo. "Najgore bi bilo da ostane ovako i da u idućih 20 godina mačke i miševi hodaju po Uljaniku", smatra Andrišić.
Kad je riječ o svjetskoj brodogradnji, trenutno dominira tržište kruzera pa europski navozi imaju puno posla. Južna Koreja još nije počela graditi ove sofisticirane brodove, a pitanje je kad će preuzeti i taj posao te ozbiljno ugroziti europsku brodograđevnu industriju. Kuzmanović, naime, podsjeća da korejska država izdašno sufinancira brodogradnju, za razliku od Hrvatske.