Centar kompetencija je mjesto izvrsnosti strukovnog obrazovanja i osposobljavanja (Arhiva)
Novim rješenjem osigurat će se prostori za smještaj pet učionica iz zajedničkog, odnosno općeg dijela programa, jedna specijalizirana učionica za strukovnu nastavu, pet praktikuma za ugostiteljska zanimanja, kabineti, ulazna sala s prostorom za više namjena, dio prostora za organizaciju i koordinaciju rada, sanitarije za nastavnike i učenike te ostali prateći prostori
U Hrvatskoj je u srpnju 2018. godine izabrano 25 regionalnih centara kompetencija u strukovnom obrazovanju u pet podsektora, od kojih je čak šest u sektoru turizma i ugostiteljstva. Škola za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu iz Pule imenovana je tako Centrom kompetencija u turizmu kao jedina škola iz Istarske županije, čime je stala uz bok turističko ugostiteljskim školama iz Zaboka, Splita, Osijeka, Opatije i Dubrovnika.
Tim se imenovanjem školi otvorila mogućnost da projekte izgradnje i programa budućeg Centra kandidira na fondove EU-a. Regionalni centri kompetencija financiraju se iz dva poziva različite namjene: jedan je za infrastrukturu i opremu te predstavlja kostur Centra, dok je drugi kojim se financiraju "soft" aktivnosti okosnica organizacije i razvoja Centra.
Sredstva od oko milijardu kuna za sve Centre kompetencije u državi osigurana su kroz operativne programe "Konkurentnost i kohezija 2014. - 2020." i "Učinkoviti ljudski potencijali 2014. - 2020".
Bolji uvjeti za rad
ŠTUT Pula, Istarska županija i Regionalni koordinator Istarske županije za EU programe i fondove zajednički su pripremili projekt "KLIK Pula - Centar za kompetentno cjeloživotno razvijanje inovativnih znanja i vještina u sektoru ugostiteljstva i turizma Pula" te je krajem rujna prijavljen projekt za izgradnju Centra vrijedan 35 milijuna kuna.
Trenutni prostorni uvjeti Škole nisu zadovoljavajući budući da Škola djeluje na dvije lokacije i nastava se održava u dvije smjene. Preseljenjem Škole na lokaciju Stoja steći će se kvalitetniji uvjeti za rad. Škola za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu na lokaciji Stoja trenutno koristi zgradu praktikuma korisne površine 694 kvadrata i zgradu školske sportske dvorane korisne površine 2.075 kvadratnih metara, a u zoni obuhvata smještena je još i zgrada korisne površine 600 metara koja trenutno nije u funkciji.
Na temelju utvrđenog stanja i mogućih uvjeta gradnje iz prostorno planske dokumentacije pripremljen je i izrađen idejni projekt. Projektnim rješenjem predviđa se rekonstrukcija i dogradnja postojeće zgrade koja nije u funkciji, do kada bi u funkciji trebala biti zgrada praktikuma. Školska sportska dvorana izgrađena je 2008. godine i zadovoljava potrebe Škole te nije obuhvaćena projektom.
Novim rješenjem osigurat će se prostori za smještaj pet učionica iz zajedničkog odnosno općeg dijela programa, jedna specijalizirana učionica za strukovnu nastavu, pet praktikuma za ugostiteljska zanimanja, kabineti, ulazna sala s prostorom za više namjena, dio prostora za organizaciju i koordinaciju rada, sanitarije za nastavnike i učenike, te ostali prateći prostori. U sklopu centra se osim učionica i praktikuma predviđa akademis za potrebe smještaja učenika, u skladu s Pravilnikom o razvrstavanju i kategorizaciji ugostiteljskih objekata iz skupine ostali ugostiteljski objekti za smještaj. Projektnim rješenjem predviđena je ukupna neto površina zatvorene površine centra od 2.240 kvadratnih metara.
Projektnim programom dimenzionirana je škola za rad u jednoj smjeni, na način da se na lokaciji Stoja osiguraju uvjeti za odražavanje nastave za zanimanja hotelijersko-turistički tehničar, kuhar, konobar, slastičar, turističko-hotelijerski komercijalist, te jezični dio nastave. Planiranom rekonstrukcijom i dogradnjom omogućit će se bolja funkcionalna organizacija rada i osigurati potreban školski prostor za rad škole u jednoj smjeni, te omogućiti pristupačnost osobama s invaliditetom i protupožarna evakuacija.
Trenutno je u tijeku priprema drugog projekta koji će biti kandidiran na poziv Europskog socijalnog fonda, a koji za cilj ima razvoj i osuvremenjivanje obrazovnih programa, jačanje kompetencija odgojno-obrazovnog osoblja te učenika i polaznika, formiranje različitih inovativnih procesa u suradnji s poslodavcima te zaposlenicima u malim i srednjim poduzećima i nezaposlenima.
Centar kompetencija je mjesto izvrsnosti strukovnog obrazovanja i osposobljavanja u kojemu se, uz osnovnu djelatnost strukovnog obrazovanja, koja obuhvaća i provedbu učenja temeljenog na radu, obavlja i osposobljavanje te usavršavanje i druge djelatnosti koje pridonose poboljšanju kvalitete strukovnog obrazovanja i osposobljavanja i njegove prilagodbe potrebama gospodarstva i tržišta rada. Kvalitetno srednjoškolsko i kontinuirano strukovno obrazovanje koje će se provoditi u centrima bit će usmjereno na učenike, odrasle polaznike, studente, nastavnike i mentore kod poslodavaca, zaposlene i nezaposlene kojima će se omogućiti stjecanje kompetencija te na osobe s invaliditetom i učenike s teškoćama posebno prilagođenim programima s ciljem njihova socijalnog uključivanja.
Inovativni modeli
Temeljna obilježja centara kompetentnosti su inovativni modeli učenja, izvrsnost nastavnika, predavača i mentora kod poslodavaca te visokokvalitetna infrastruktura, konstruktivna i kreativna suradnja sa socijalnim partnerima, javnim sektorom te gospodarskim subjektima i drugim zainteresiranim institucijama šire zajednice.
U školskoj godini 2019./2020. Škola za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu Pula ima upisano 529 učenika u 26 razrednih odjela, i to u tri programa četverogodišnjeg trajanja (hotelijersko-turistički tehničar, turističko-hotelijerski komercijalist i komercijalist), četiri trogodišnja programa (kuhar, konobar, slastičar i prodavač) te šest učenika u nastavku obrazovanja.