U GALERIJI C8

Postavljena izložba "Poljski plakat: Tijelo": KREATIVNA I KOMUNIKACIJSKA POSEBNOST PLAKATA


U programu Sloboda Sa(n)jma knjige u Istri, u Galeriji C8, preksinoć je otvorena izložba naslovljena "Poljski plakat: Tijelo". Izloženi su plakati otisnuti prema radovima poljskih umjetnika uvrštenih u knjigu Mirka Ilića i Stevena Hellera "Head to Toe: The Nude in Graphic Design". Knjiga je predstavljena na Sajmu, a izložba je priređena u suradnji sa zbirkom Dydo Poster Collection iz Krakova i Arheološkim muzejom Istre.

Postav sadržava tridesetak plakata istaknutih poljskih autora (Ewa Bajek Wein, Michał Batory, Lex Drewiński, Mieczysław Górowski), a Mirko Ilić, otvarajući izložbu, izrekao je riječi zahvale Mauru Ferlinu za postav ove izložbe.

- Poljski plakati su posebni, počeo sam to još davno skupljati i proučavati, volim gledati, analizirati plakate, pa i tražiti greške, a neke od umjetnika čiji su plakati zastupljeni na ovoj izložbi obožavam. Prisutan je i jedan drukčiji način razmišljanja, puno se toga dade iščitavati iz tih plakata, kazao je Ilić.

Steven Heller u popratnom katalogu izložbe podsjeća na kreativnu i komunikacijsku posebnost skupine o kojoj je riječ kao razumijevanja misterija tijela: "Golotinja u poljskom dizajnu plakata uglavnom je simboličko-metaforičke prirode. Kada je poljski plakat bio na svom kreativnom vrhuncu pedesetih, šezdesetih i sedamdesetih godina, u vrijeme sveopće cenzure, golotinja je – često nadrealna i apsurdna – omogućavala poljskim umjetnicima da razbiju nametnute tabue. Jezik dizajna u to je vrijeme uključivao brojne subverzivne slike, no golotinja je, paradoksalno, omogućavala 'prikrivanje' neprihvatljivih, antikomunističkih ideja. Neprihvatljiva ideologija bila je problem, no sama golotinja nije. Ustvari, jezik tijela govorio je vrlo puno: nagnuta glava, napućena usnica, napeta ruka ili noga, veličina dojke, smjer pogleda prenosio je poruke koje bi smele ili razoružale cenzore", zapisao je. Nazočne je u ime Arheološkog muzeja Istre pozdravila Adriana Gri Štorga. (V. BEGIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter