Samo u našu trgovinu dostavljaju se tri do četiri palete robe dnevno, a to je više od četiri kubika. Pokušavam zamisliti provedbu novog režima dostave po kojem će gradsko električno vozilo većinu vremena biti zaduženo samo za opskrbu jedne trgovine Studenca, kaže Smail Idrizović
Josip Urti (prvi slijeva) i radnici Hook&Cooka (snimio Paulo GREGOROVIĆ)
"Ne mogu zamisliti situaciju da na opskrbno-pretovarnom punktu Marsovog polja dolaze hladnjače sa sladoledima, mesom, mliječnim proizvodima, jajima i čokoladama pa da se onda prekrcava u mala električna vozila koja dostavljaju trgovinama uzduž Ulice Sergijevaca. Tko će po ljetnim vrućinama garantirati da ćemo dobiti zdravstveno ispravne proizvode?", konstruktivno nam je komentirao Smail Idrizović iz trgovine Studenac u Ulici Sergijevaca najavljenu zabranu dostave motornim vozilima u centru grada.
Tako bi, naime, trebalo biti usvoji li Gradsko vijeće Odluku o prometu i opskrbi u pješačkim zonama koja je prošla javno savjetovanje. Bude li tako, Idrizović smatra da će porasti broj praznih poslovnih prostora jer će mnogi odustati od poslovanja u centru Pule. Ipak, u e-Savjetovanju je navedena i dostava vlastitim kolicima na parkiralištu Stara tržnica od 0 do 24 sata, s maksimalnim zadržavanjem na opskrbnom mjestu od 30 minuta, što je prihvatljivo rješenje. Ali nikome od sugovornika u Ulici Sergijevaca nije prihvatljiv model dostave od Marsovog polja.
Smail Idrizović iz trgovine Studenac
- Sada imamo sustav u kojem trgovački putnici dostavljaju robu svaki dan od 7 do 14 sati u skladište trgovine Studenac. Samo u našu trgovinu dostavljaju tri do četiri palete robe dnevno, a to je više od četiri kubika robe. Pokušavam zamisliti provedbu novog režima dostave po kojem će gradsko električno vozilo većinu vremena biti zaduženo samo za opskrbu ove jedne trgovine Studenca. Hoće li nam gradski djelatnici robu unositi u skladište kada nam je dovezu električnim vozilom, kako to čine trgovački putnici? Ili ćemo morati zaposliti još jednog radnika koji će preuzimati robu iz električnog vozila i unositi u skladište?, pun je nedoumica Smail Idrizović. No, najviše ga brine tko će odgovarati ako se roba pokvari na putu od dostavnog vozila na Marsovom polju do njegove trgovine. "Hoće li Grad Pula odgovarati zbog neprimjerenog skladištenja i transporta osjetljive robe u gradskim električnim vozilima?", pita se naš sugovornik.
- Trgovački putnici neće imati vremena čekati malo električno vozilo da prekrcaju robu. Oni imaju toliko dostava tijekom dana da će biti veliki promašaj ako netko misli da će čekati da se električna vozila vrate po novu dostavu, ogorčeno zaključuje Idrizović.
Jasna Honović iz Adidas Shopa nema problem kao trgovine prehrane, ali ipak misli da ponuđena opcija po kojoj bi dostavljači prekrcavali robu na Marsovom polju nije dobro rješenje.
Jasna Honović - Adidas shop
- Našoj trgovini se dostavlja tri puta tjedno po jedna paleta robe. Dostavljač parkira u blizini trgovine i kolicima dostavi robu do našeg skladišta. Potom dostavljač ima desetak drugih dostava diljem Istre. Stoga nije moguće da kamioni s robom čekaju dok nekoliko električnih vozila dostavlja robu po gradu. Zamislite samo ovu situaciju - trgovina Adidas radi od devet sati, a kombi s robom dolazi u Pulu oko podne. To se nikako ne uklapa u predloženi termin rada električnog vozila koji će vršiti dostavu od 6 do 8.30 sati te u ljetnom razdoblju, od 1. lipnja do 31. rujna, i od 14 do 17 sati. Dakle, potpuno neusklađeno, veli Honović. Ona ima i konkretno rješenje za taj problem. Predlaže da se u centru grada osigura nekoliko parkirnih mjesta za dostavna vozila i sve će biti u redu sa dostavom te će se izbjeći kupnja električnih vozila i plaćanje vozača-dostavljača.
Josip Urti vlasnik je ugostiteljskog obrta u kojem posluje riblji fast food Hook&Cook u Ulici Sergijevaca. Veli da ima potrebu za dostavom jedne palete dnevno.
- Dosadašnji model dostave je uhodan. Na njega smo svi navikli i bio je mnogima optimalan. Naš dostavljač bi parkirao u susjednoj ulici i kolicima nam dostavio robu. Ako je problem postojao, to je zato što su veliki kamioni dostavljali hranu i piće Ulicom Sergijevaca. Sjećam se da smo zbog toga morali pomaknuti stolove i skratiti tendu, rekao nam je Urti te zaključio da podržava svaku inovaciju, ali da se i u ovom slučaju ona treba detaljno razraditi prije nego što se odluka usvoji.