GRADSKO VIJEĆE

OD OVOG LJETA NOVA REGULACIJA PROMETA U CENTRU PULE

| Autor: Marcello ROSANDA
Ilustracija (Snimio Neven Lazarević / Arhiva)

Ilustracija (Snimio Neven Lazarević / Arhiva)


Jedino što je sigurno kada je riječ o novoj regulaciji prometa i dostave u pješačkim zonama centra Pule, o čemu se u srijedu navečer raspravljalo na Gradskom vijeću, jest da kamioni i dostavna vozila ipak neće moći ulaziti u starogradsku jezgru.

Na sjednici je, naime, nastala prava zbrka te gotovo nitko nije znao što se događa - hoće li plan zaživjeti, postoji li većina i tko što misli. Jer, padanjem glavne, osme točke, neće biti do kraja reguliran način opskrbe kako se prvotno planiralo. Tako će se očito ići u izmjenu čitave odluke i plana, za što će se glasati na jednoj od narednih sjednica. Uzevši u obzir da je turistička sezona pred vratima, a i da je potrebno neko vrijeme za organizaciju nemale logistike, sasvim je izgledno da ovog ljeta ipak neće zaživjeti ono što je gradska uprava, na čelu s gradonačelnikom Zoričićem, planirala i priželjkivala.

Podsjetimo, iz Grada su nedavno najavili uvođenje noviteta u sustav dostave, odnosno opskrbe i prometa u pješačkim zonama u Puli. Po novome, neće se više moći ulaziti u pješačke zone automobilima i kombijima, pa je planirano da će se dostava za ugostiteljske objekte i trgovine obavljati putem električnih vozila. Gradska uprava je tako odlučila da želi bolje zaštititi staru pulsku jezgru i pojačati sigurnost u pješačkim zonama.

Konkretno, punkt je trebao biti na Marsovom polju 2. Tamo bi se roba za ugostiteljske objekte i trgovine prebacivala u električna vozila koja bi potom išla u grad. Inače, podjela Marsovog polja na 1 i 2 dio je plana povezan s novim režimom parkiranja, budući da bi takozvano Marsovo polje 1 bilo rezervirano za parking. Naglašeno je i da će stanari moći ulaziti u pješačke zone automobilima, ali samo uz dozvolu.

Treba napomenuti da je čitav plan na Vijeću bio podijeljen u više točaka dnevnog reda, njih pet. Naime, tankom većinom Zoričićevaca, Možemo!, SDP-a i Milana Rašule usvojena je točka o novom uređenju prometa na području grada Pule, točnije u starogradskoj jezgri, pa tako u centar grada više neće moći, ponavljamo, ulaziti dostavna, nego samo električna vozila.

Međutim, potom su jednu od tih točaka podržali samo Zoričićevci i SDP, pa je tako sa samo šest glasova za i 14 suzdržanih nije izglasana najvažnija osma točka odluke o reguliranju prometa i opskrbe u pješačkim zonama te zaustavljanju i parkiranju vozila radi opskrbe na području Pule.

Sasvim očekivano, relativno dugačka ali mirna rasprava vodila se tijekom tog odlučivanja o prometu u centru Pule.

U raspravi se prva javila IDS-ova Elena Puh Belci koja je odmah najavila da će oni glasati protiv.

"Smatramo da se odluka predlaže u krivo vrijeme. Naime, nisu uvažena mišljenja sudionika i zakonski su upitne. Treba sagledati cjelokupnu problematiku jer u Puli ovo ljeto možemo imati sustav koji neće ništa promijeniti, već samo stvoriti nezadovoljstvo. Nisu uključeni u proces strukovne udruge ni institucije. Trgovci u centru grada su nezadovoljni jer im se stvara dodatna poteškoća u već neizvjesnim i teškim vremenima. Trebamo slušati one koji u centru grada žive i rade. To je preduvjet. Jesmo li sigurni da je ispravno da se takva odluka donosi na samom početku turističke sezone? Kasnimo barem tri-četiri mjeseca, trebalo je početi s kraćim pilot projektom u neko drugo vrijeme da se svi na miru usklade. Kada je riječ o HASAP sustavu, treba prvo osigurati preduvjete za održavanje higijene i zdravstvene ispravnosti hrane i ostale robe", smatra Puh Belci koja je potom nabrojala nekoliko logističkih zapreka, uglavnom vezanih za problematiku dostave hrane, koje po njoj nisu zadovoljene. Potom je Zoričićev vijećnik Kristijan Biteri kazao je da je zaista krivo vrijeme za takve promjene.

"Da, krivo je vrijeme, trebalo je to biti puno prije. Ovo je dugogodišnja potreba stanara i kao mjesni odbor smo dobivali više zahtjeva stanara i pisali o tome gradskoj upravi", poručio je Biteri te potom istaknuo nekoliko prometnih nezgoda zbog učestalog prolazaka kamiona u centru grada. Milan Rašula se djelomično složio s Puh Belci i istaknuo da cjelokupnu situaciju oko dostave i reguliranja prometa u centru grada treba bolje regulirati.

"Mi nismo a priori protiv te odluke, ali je sve to skupa trebalo puno bolje regulirati. Pitam se je li sve dogovoreno, jer nemamo vremena. Ovo je jako ozbiljna i opasna stvar. Ideja je dobra, teorija je super, ali postoji mnogo prepreka, a sve mora biti sto posto provedivo. Pulaparking se sada mora baviti i dostavom hrane. Tko će educirati te ljude", pitala je potom Puh Belci nakon čega se javio njen stranački kolega Danijel Deković.

"Naravno da je ideja dobra, ali nije provediva. Dolazim iz te branše i znam da je ugostiteljima to veliki problem i da su se žalili. Što bi se dogodilo da, recimo, bolesni stanovnik mora ići na pregled, a nitko ne može doći po njega? Ponavljam, ovu ideju treba doraditi", kazao je Deković. SDP-ov Igor Belas je napomenuo da se ova odluka ne donosi samo za naredna dva mjeseca.

"Donekle se slažem s kolegicom Puh Belci. Trebamo biti mudri, hoćemo li sada donijeti ovu odluku ili je doraditi. Ne smijemo to napraviti sada, preko koljena, jer se tiče budućnosti, a ne samo ovog ljeta", kazao je, a s time se složio i Možemovac Noel Mirković koji je rekao da bi ovoj temi trebalo pristupiti studioznije i pažljivije. "Treba angažirati struku i predlažem da se ovog ljeta krene u tom smjeru. Treba nam smartcity rješenje. Moramo se osloniti na studije i na skupljanje podataka. Ne treba samo slušati ljude, jer oni često nisu ni svjesni što govore", komentirao je Mirković.

Svi su se naposljetku ipak složili da odluka nije idealna, ali su Zoričićevci istaknuli da od nečega treba početi, pa kroz vrijeme popravljati i uklanjati nedostatke. Gradonačelnik Zoričić je napomenuo da Pula nije jedini grad koji ima starogradsku jezgru u Europi.

"Od 2014. pišemo Gradu o toj temi. Moramo uvesti red jer stanari ne mogu više živjeti na taj način. Ako ova odluka padne opet ću ja biti kriv i pričat će se da ništa nije napravljeno", zaključio je Zoričić.

Također, ne i manje bitno, kada je došlo do glasanja za točku koje se tiče obavljanja komunalnih djelatnosti na području Pule, nastala je žustra rasprava zbog toga što su pojedini vijećnici, pogotovo Milan Rašula, isticali da za nju nije provedeno e-savjetovanje te da bi točka mogla pasti na upravnom sudu. Drugi su, a među njima i nadležni pročelnik, tvrdili da sukladno propisima to savjetovanje nije ni trebalo provesti. Na kraju je ta točka ipak izglasana, što ipak nije bilo dovoljno da plan gradske uprave zaživi onako kako je zamišljeno.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama