SLUČAJNOST ILI NAMJERA? 

Je li ravnatelj Gimnazije Filip Zoričić na Facebooku kritizirao teze svog učenika iz intervjua u Glasu istre?

| Autor: Mirjana VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ i Bojan ŽIŽOVIĆ

Što znači danas biti populist? Što znači biti konzervativac? Ako čitam J. B. Petersona, između ostalih knjiga, jesam li primitivac? Jesam li nazadan i opasan za društvo ako sam vjernik? "Stručnjaci" na ova pitanja odgovaraju u svojim "intelektualnim rupama" hrabreći sami sebe, bez trunke javne hrabrosti ili u medijima poopćavanjem društva, ali svejedno bih volio znati, objavio je ravnatelj Filip Zoričić na svom Facebook profilu

Niz komentara izazvao je post koji je na svom Facebook profilu objavio ravnatelj Gimnazije Filip Zoričić na dan kada je u Glasu Istre objavljen intervju s učenikom te škole. Post je, međutim, naknadno obrisan. Naime, učenik u jednom dijelu intervjua kaže da ljudi na ključnim pozicijama u obrazovnom sustavu u Puli odgajaju mlade na temelju onog što su pročitali u knjizi Jordana B. Petersona, populističkog psihologa. Zoričić se u svom postu zapitao sljedeće: "Što znači danas biti populist? Što znači biti konzervativac? Ako čitam J. B. Petersona, između ostalih knjiga, jesam li primitivac? Jesam li nazadan i opasan za društvo ako sam vjernik? 'Stručnjaci' na ova pitanja odgovaraju u svojim 'intelektualnim rupama' hrabreći sami sebe, bez trunke javne hrabrosti ili u medijima poopćavanjem društva, ali svejedno bih volio znati. Hvala!"

Jednog od komentatora zanimalo je referira li se Zoričić na članak objavljen u našem listu, što se logički nameće, no ravnatelj mu nije odgovorio. Na naše pitanje je li ga na objavu potaknuo intervju njegovog učenika, Zoričić kaže da je u pitanju bila "neka druga rasprava".

- Ne bih to komentirao, tim više što sam o Petersonu već nešto pisao također na društvenoj mreži prije dva mjeseca i imao sam svoj stav. A to što je objavljen intervju s našim učenikom, nije to bilo vis a vis toga, nego u sklopu neke druge rasprave pa ne bih dalje ulazio u rasprave i analize na što sam se sve referirao. Mladi kolega je komentirao kako je on to vidio. To je njegovo pravo i to je sve. Intervju sam pročitao, kaže Zoričić.

Iako tvrdi da objava na njegovom javnom profilu nema veze s intervjuom učenika, činjenica je da ju je postavio odmah po njegovom izlasku na našem portalu, ali i u tiskanom izdanju. Zoričić tvrdi da je to slučajnost, da taj intervju nije vidio do večernjih sati. Na pitanje zašto, kada ga je navečer konačno vidio, nije odmah uklonio svoju objavu da je ne bi netko povezao s izjavom učenika, odgovara da mu tada nije palo na pamet da bi netko to mogao povezati. "Idete do krajnosti. Nije korektno ni ljudski da me povezujete s izjavom učenika kojem sam čestitao što se plasirao na LiDraNo, na što smo svi u školi ponosni. Mi smo to u školi naglasili, čestitali mu i to je to. Ja ne mogu komentirati intervju niti želim kao ravnatelj komentirati nešto što učenici komentiraju, mislim da to nije primjereno", kaže Zoričić. Upitali smo ga zašto je onda učenika blokirao na svom Facebook profilu, na što odgovara da nije ni znao da su prijatelji, ne obrazloživši time svoj čin koji opet koincidira s objavom razgovora.

Što znači biti populist, konzervativac, željeli smo da profesor odgovori na vlastita pitanja. No kaže da u ovom kontekstu ne bi javno o tome.

- Kad bude neka tema i rasprava, može se uzeti više strana i organizirati novinarska tribina. Moje mišljenje o konzervativizmu ću tad iznijeti. Ja sam tu zbog učenika. On ide na LiDraNo, ima svoju mentoricu i mi kao škola smo zbog toga sretni i ponosni, ponavlja Zoričić.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter