PODUDARNOST ILI PLAGIJAT

Je li Konzum smio koristiti lik Branka Brokule KOJEG SU RANIJE OSMISLILA PULSKA DJECA?


Jedan od Zdravoljubaca koji se može kupiti u Konzumovim trgovinama, famozni Brokula Branko ovih je dana tema rasprave i na društvenim mrežama jer neodoljivo podsjeća na Branka Brokulu kojeg su u sklopu edukativnih radionica, mnogo ranije, osmislila pulska djeca iz Škole za odgoj i obrazovanje i učenici Gimnazije

Je li Konzum u kampanji Zdravoljupci u sklopu koje je na tržište izbacio plišane igračke u obliku voća i povrća za kojima su poludjeli klinci diljem Hrvatske smio koristiti ideju, odnosno lik kojeg su mnogo ranije osmislila djeca iz pulske Škole za odgoj i obrazovanje i učenici Gimnazije? Lako je moguće da je agencija McCann Zagreb, koja je za Konzum izrađivala raspjevane Zdravoljupce, bila inspirirana baš pulskim Brankom Brokulom, a evo i zašto.

Naime, jedan od Zdravoljubaca koji se može kupiti u Konzumovim trgovinama, famozni Brokula Branko (razlika je jedino u slijedu imena i prezimena) ovih je dana tema rasprave i na društvenim mrežama jer neodoljivo podsjeća na Branka Brokulu kojeg su u sklopu edukativnih radionica osmislila djeca iz Škole za odgoj i obrazovanje i učenici Gimnazije.

Na prvu, slično dizajnersko rješenje još i može proći, no podudarnost u imenu odaje sumnju da je Konzum plagirao rad koji je mnogo prije osmišljen u Puli. To nije promaklo Vjeranu Juhasu iz Udruge za promociju vizualnih i audio komunikacija Mrkli Mrak koji je vodio edukativne radionice za djecu u sklopu kojih je nastao Branko Brokula.

Nekako paše

- Prije godinu dana u sklopu radionice izrade logotipa - "Od Zelenog vrta Do Zelenog pjata" - koju sam vodio s učenicima Škole za odgoj i obrazovanje Pula i Gimnazije Pula, osmislili smo zajedno lik Branka Brokule koji je promovirao zdrave prehrambene navike.

Vidi slučajnosti, ove godine Konzumova plišana brokula isto se zove Branko. Naime, opće je poznato da je Branko jedno dosta uobičajeno ime za brokule, zar ne, pita se u šali Juhas. Kaže da ne može tvrditi da je Konzum ukrao ideju, ali naravno da sumnja postoji. (PIŠE Danijela BAŠIĆ-PALKOVIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU
Podijeli: Facebook Twiter