Privatnici se ne žale na novitete iz Herculanee

IMA I ZADOVOLJNIH Ugostitelji u središtu Pule nemaju primjedbe na novi režim odvoza otpada, selektiranjem smanjuju količine smeća, ali i svoje račune

| Autor: Borka PETROVIĆ
Dejan ŠTIFANIĆ

Dejan ŠTIFANIĆ


Dobili smo vrećice za reciklažu i kantu koju nam je dovoljna s obzirom na to da se smeće odnosi svaki dan. U sezoni je jako puno smeća i mene više brine kada vidim koliko se toga proizvede dnevno, kaže Biljana Budimir, voditeljica restorana u Kandlerovoj ulici * Ne bih mogao reći da sustav nije dobar. Jest. I radnici to dobro odrađuju, pokupe sve, pa čak i ono što je van kanti, veli Jozef Salaj iz Orfeja

Pulski ugostitelji u centru grada zadovoljni su Herculaneom i načinom kako funkcionira novi sustav odvoza otpada. Svaki od njih zadužio je kante koje navečer ili rano ujutro iznose na cestu ispred lokala te ih radnici prazne. To je, navode nam, bolje nego kada se sve bacalo u iste kontejnere pa je smrdjelo. Uz kante su im podijeljene i vrećice za selektivno prikupljanje otpada pa oni koji selektiraju mogu znatno smanjiti količinu smeća, time i svoje račune.

Iako smo pričali s vlasnicima i radnicima u šest ugostiteljskih objekata u starogradskoj jezgri, nisu svi željeli podijeliti svoja iskustva javno. Voditeljica restorana "Rendez vous" Biljana Budimir ispričala nam je da se otpad koji se iznosi van uvijek uredno odveze.

Zatrpani smećem

- Dobili smo vrećice za reciklažu i kantu koja nam je dovoljna s obzirom na to da se smeće odnosi svaki dan. U sezoni je jako puno smeća i mene više brine kada vidim koliko se toga proizvede dnevno, gdje to sve stane. Čula sam da su Kaštijun i Metis zatrpani smećem, kaže Budimir.

Zadovoljna je novim sustavom i Ankica Lipovac iz bistroa "Barbara" u Kandlerovoj ulici. Veli nam da su dobili svoju kantu i vrećice za odvajanje.

- Smeće ostavimo po završetku rada ispred vrata i radnici ga do jutra pokupe. Nekada pustimo i ujutro, pa čak i onda radnici još jednom prođu i problema stvarno nema, veli nam Lipovac, dodajući i ona da joj je kanta koju je dobila dovoljna jer se smeće odvozi svakodnevno.

- Ne bih mogao reći da sustav nije dobar. Jest. I radnici to dobro odrađuju, pokupe sve, pa čak i ono što je van kanti. Upravo je u tome problem, u nekim drugima - u ljudima koji pored naših ugostiteljskih kanti ostavljaju svoje smeće. Onda njega razvlače mačke i galebovi, veli nam Jozef Salaj iz bistroa Orfej.

- Smeće se skuplja nekada čak po tri, četiri puta dnevno, radnici se trude i s time sam zadovoljan, ne bi bilo u redu reći da to nije tako. No, ja dolazim rano pa vidim da mnogi oko naših kanti ostavljaju svoje vrećice sa smećem umjesto da ih odnesu do kanti koje su malo niže. U tome je problem, priča nam Jozef. Ističe da je neke susjede upozorio pa to više ne rade.

Ivan Udović, vlasnik nekoliko ugostiteljskih objekata u starom gradu, potvrđuje da sustav dobro funkcionira.

- Dostavili su nam kante, mi ih napunimo, navečer iznesemo i oni to odvezu, nema problema, veli naš sugovornik. Na pitanje ostavljaju li susjedi i oko njihovih kanti smeće, odgovara da toga ima, a neki čak pitaju mogu li ubaciti u kante svoju vrećicu sa smećem jer im je usput.

Savjesniji građani

- Naravno da im dozvolim, pa neću od toga raditi problem, bolje da je u kanti nego na cesti, veli Udović. Smatra da će sigurno biti nešto problema kada se sezona zahukta i smeća bude više. Kada je grad pun turista, ističe, zna se dogoditi da ima nešto smeća naokolo jer turisti jedu po pekarama, kupuju u trgovinama i puštaju vrećice pored kanti. No, to je, napominje, svugdje tako.

Na kraju ipak dodaje da su građani ti koji bi trebali biti savjesniji pa i samokritičniji jer većinu problema zapravo stvorimo sami sebi.

Iz Herculanea doznajemo da je sastanak s ugostiteljima održan krajem lipnja. Na njega je pozvano stotinjak vlasnika ugostiteljskih objekata, a tema je bila upravo režim odvoza u ljetnim mjesecima u užem gradskom središtu. Kako pojašnjavaju, kao i kod kategorije građana, ugostitelji moraju početi koristiti vlastite posude koje su zadužili.

- Na sastanku je dogovoren raspored odvoza. Komunalni i selektivni otpad prikuplja se u jutarnjim satima od 8 do 9 sati, dok noćni odvoz traje od ponoći do 1.30. Ugostitelji su, prema navedenom rasporedu, dužni svoje posude za komunalni otpad izvaditi ispred svojih objekata, kao i vrećice za selektivno prikupljeni otpad, navode iz ove komunalne tvrtke. Dodaju da svaki ugostitelj mora procijeniti potrebnu veličinu svoje posude, uz napomenu da se korisne sirovine kao što su plastika, papir/karton i staklo ne naplaćuju. Također, ugostitelji su dužni izdvajati i organski otpad.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama