(Duško MARUŠIĆ ČIČI)
Grad Pula posjeduje 38 elektro-bicikala, od kojih je 30 ispravnih, te pet mehaničkih bicikala u cijelosti ispravnih. Prošle smo godine, da bismo osigurali dostupnost sustava većem broju građana, a i turista koji su navikli u svojim gradovima koristiti bicikle, prešli s kartica na naplatu putem mobilne aplikacije, kaže Aleksandar Matić, pročelnik Ureda Grada
Gradskih električnih bicikala iz sustava "Bičikleta" na pulskim cestama nema već neko vrijeme pa se i razna motorna vozila, mada to nikako ne bi smjela, parkiraju na njihovim punktovima. Na tržnici, kod bivšeg restorana Sljeme, svakodnevno se mogu vidjeti dostavni kombiji stisnuti tik uz postolja e-bicikla, a nerijetko i brojni skuteri. Jedno je postolje i slomljeno. Čuli smo špekulacije da ga je nedavno slomilo upravo jedno dostavno vozilo u pokušaju da se tu uparkira, no u Gradu tvrde da je već odavno stradalo u sudaru.
- Koncem prošle godine jedan stalak kod tržnice oštećen je uslijed udarca vozila koje ga je pritom iščupalo iz temelja nakon čega je postolje uklonjeno, poručili su iz gradske uprave.
Konkretno, u Puli je šest stanica za gradske bičiklete, s po šest postolja, a tek jedno nije u funkciji - ono na tržnici. A razlog zašto prepoznatljivih bijelih gradskih bicikala nema na cesti je Covid-19, odnosno epidemiološke mjere koje su morale biti poduzete za sprječavanje širenja zaraze.
- Zbog epidemije koronavirusa, ove godine gradski bicikli nisu stavljeni u funkciju jer ih koristi više osoba u kratkom vremenu, a cilj nam je zadržati povoljnu epidemiološku situaciju u našem gradu. Ovisno o epidemiološkoj situaciji, početkom iduće godine procijenit ćemo kada će bicikli ponovno biti na cesti, poručio je pročelnik Ureda Grada Aleksandar Matić.
Iz gradske nas uprave podsjećaju da je sustav Bičikleta, kroz koji se još od 2015. godine potiče pametna urbana mobilnost i vožnja električnim biciklima, pokrenut u sklopu EU-projekta Movesmart. Nabavljena su 43 bicikla kojima se lako i na jednostavan način obilazi grad i stiže do željene lokacije na ekološki način, barem je tako bilo u epidemiološki sigurno doba. U međuvremenu sustav je nadograđivan.
- U zadnje dvije godine sustav je obnovljen s 20 novih električnih bicikala vrijednih oko 400.000 kuna, od čega je 100.000 kuna sufinancirano iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, pojašnjava pročelnik Matić.
"Bičikletu" je sufinanciralo i Ministarstvo turizma, na čiji je poziv dobiveno 104.000 kuna za posljednje dvije izgrađene stanice, one na okretištu Stoja i u Tomassinijevoj ulici. Osim ovih, sustav Bičikleta ima stanice na Giardinima, autobusnom kolodvoru, Verudeli i Smareglinoj ulici. Sve stanice imaju šest parkirnih mjesta s punjačima, dok se na Zlatnim stijenama i Lungomaru nalaze tri parkirna mjesta s punjačima, u sklopu pametnih nadstrešnica koje su postavljene kroz projekt "Pametna ruta 308".
- Grad Pula posjeduje 38 elektro-bicikala, od kojih je 30 ispravnih, te pet mehaničkih bicikala u cijelosti ispravnih. Prošle smo godine, da bismo osigurali dostupnost sustava većem broju građana, a i turista koji su navikli u svojim gradovima koristiti bicikle, unaprijedili sustav te prešli s kartica na novi sustav naplate putem mobilne aplikacije, poručuje Matić.
Napominje da je cilj razviti i održavati optimalan, ne prekapacitiran sustav. Kao grad koji teži očuvanju okoliša, žele osigurati građanima prijevoz biciklima zbog svih njegovih prednosti i doprinosa zdravijem načinu života i čišćem zraku.
- Daljnje širenje mreže, nabave novih bičikleta i uređenje novih lokacija za punjenje svakako ovisi o raspoloživim financijskim sredstvima. U sadašnjim gabaritima kompletna usluga upravljanja i održavanja stanica, javnih bicikala i elektro-bicikala iznosi 165.650 kuna bez PDV-a, prema podacima za prošlu godinu, zaključio je Matić.