(E. VELAN)
Kao stručnjak i kao sveučilišni profesor, uvijek sam se divio sinergiji, vezi između projektantskih ureda u Puli i stručnjaka-znanstvenika na zagrebačkom Sveučilištu. Sinergija između sveučilišta i brodogradilišta izgrađena je u doba Jugoslavije, kad je bivša država, do pojave Korejaca, bila četvrta brodograđevna velesila u svijetu. Strojarski fakultet u Zagrebu uživa svjetski renome. Znam pouzdano da su europski brodovlasnici često slali projekte brodova iz raznih europskih ureda na konačnu provjeru u Zagreb. Osobno držim da Italija nije nikad ostvarila tu vezu znanja i proizvodnje, rekao je Trincas
Profesor Giorgio Trincas već dvadeset godina predaje na Sveučilištu u Trstu na katedri projektiranja brodova (Cattedra di progetto navi). Ima iza sebe dugi niz godina rada u europskim brodogradilištima, uključujući rad u talijanskom Fincantieriju, raspolaže razgranatom mrežom odnosa i suradnje sa znanstvenim kružocima na svim svjetski relevantnim sveučilištima, uključujući i zagrebački Fakultet strojarstva i brodogradnje kojeg izuzetno cijeni. Njegov je pogled na trenutnu situaciju u Puli isključivo osobni, pa kaže:
"Kad bi se Fincantieri odlučio preuzeti Uljanik, to bi se moglo dogoditi tek uz prethodni politički dogovor između Rima i Zagreba i na temelju tog dogovora uslijedio bi zajednički nastup u Bruxellesu. Talijansko brodogradilište već ima izvjesnih problema s europskom centralom. Fincantierijeva akvizicija najvećeg francuskog brodogradilišta Chantiers de l'Atlantique u Saint-Nazairu je stopirana, a trenutno su odnosi između talijanske i francuske vlade zaoštreni. U Bruxellesu negoduju i zbog sporazuma koje je Fincantieri potpisao s Kinezima oko premještanja dijela posla izgradnje velebnih kruzera u Kinu. Njima nije u interesu stvoriti si nove neprijatelje, pa je politički dogovor između Rima i Zagreba bitan preduvjet", kaže Trincas. (Elio VELAN)