PROPAST BRODOGRADNJE

Firme koje rade unutar Uljanika najavljuju zajednički nastup

| Autor: Milan PAVLOVIĆ

Dogovorili smo da se one firme koje posluju unutar Uljanika i zainteresirane su za koncesiju ponovno nađu za desetak dana, te ćemo tad artikulirati zajednički stav koji ćemo uputiti Ministarstvu gospodarstva i Ministarstvu mora, kaže Livio Bolković 

 

Problem koncesija za obavljanje djelatnosti na području Arsenala, te inicijativa za snažnije povezivanje i suradnju teme su oko koji su se u Puli prije nekoliko dana okupili predstavnici desetak tvrtki s područja Puljštine koje se bave proizvodnjom brodske opreme. Strukovna grupa domaćih proizvođača brodske opreme nakon dužeg razdoblja neaktivnosti ponovno se aktivirala s ciljem zajedničkog traženja odgovora na izazove koji su tom sektoru nametnuti uslijed propasti Uljanik Grupe.

Dalje moraju sami  

Naime, Uljanik je u proteklom razdoblju bio ona stožerna tvrtka iz koje i oko koje su nastajale sve, pa i njihove priče vezane uz brodogradnju i proizvodnju brodske opreme. S obzirom da tog Uljanika više nema predstavnici ovog sektora osjetili su potrebu da se udruže, povežu, te stvore pretpostavke da jedni drugima budu podrška i suport za nastup na domaćem, ali i na inozemnom tržištu. S obzirom da dobar dio njih posluje u prostoru brodogradilišta, odnosno na području obuhvata pomorskog dobra za koje je nositelj koncesije Uljanik d.d. neizbježna tema razgovora bila je novonastala situacija vezanu uz likvidaciju nekadašnjeg "Holdinga", odnosno činjenica da će prestankom djelatnosti te tvrtke automatski prestati važiti i ta koncesija koja i njima osigurava rad kao potkoncesionarima.

Umjesto da sjede i skrštenih ruku čekaju rasplet situacije proizvođači brodske opreme odlučili su se na proaktivan pristup tom problemu, te su mnogi od njih već i samostalno pokrenuli određene mehanizme i direktno zatražili koncesiju koja im omogućava nastavak poslovanja u prostorima u kojima se nalaze.

"Dogovorili smo da se one firme koje posluju unutar Uljanika i zainteresirane su za koncesiju ponovno nađu za desetak dana, te ćemo tad artikulirati jedan zajednički stav koji ćemo zatim preko Županijske gospodarske komore uputiti prema Ministarstvu gospodarstva i Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture koja su nadležna po pitanju davanja koncesije. Također smo se dogovorili da ćemo zajednički nastupiti i prema HEP-u jer postoji realna opasnost da ukoliko Uljanik d.d. ne bude ispunjavao svoju obavezu prema njima mi zapadnemo u probleme s opskrbom električnom energijom. Naime svi smo mi vezani na Uljanikove trafostanice, no nažalost najveći broj njih HEP ne želi preuzeti jer tvrde da one nisu po standardima, kazao nam je predsjednik Strukovne grupe proizvođača brodske opreme Županijske komore Pula Livio Bolković iz tvrtke Motortech Consulting.

- To znači da dugoročno gledano moramo i taj problem rješavati, no prikopčavanje na nove trafostanice vjerojatno će biti nešto što će se morati rješavati parcijalno, odnosno ovisno o poziciji na kojoj se koja tvrtka nalazi ovisit će i na koju će trafostanicu moći biti spojena. Možda će rješenje biti i gradnja nove trafostanice, no u ovoj fazi ne znamo još odgovor na to pitanje s obzirom da oko toga svakako prvo moramo sjesti s HEP-om, kazao nam je Bolković. Druga važna tema o kojoj se na sastanku razgovaralo bila je međusobna suradnja tvrtki koje posluju unutar tog sektora.

Suradnja na projektima

- Željeli bismo se na neki način brendirati kao proizvođači brodske opreme i stvoriti regionalnu platformu otvorenu za okupljanje svih istarskih tvrtki koje posluju na tom području, kaže Bolković.

S tim ciljem do sljedećeg susreta svaka od tvrtki pripremit će kratku prezentaciju kako bi ostale članice Strukovne grupe upoznali sa svojim najvažnijim proizvodima i mogućim područjima suradnje.

- Neke od naših firmi surađivale su i dosada, pa tako primjerice za brod na elektro pogon koji se u Tehnomontovom brodogradilištu gradi za NP Brijuni Motortech radi pogonske agregate, Tema isporučuje pretvarač i elektromotore na osovina, a Šarić Projekt radi kompletne rasklope i razvodi struju po brodu. Znači oko jednog projekta okupili smo domaće snage i to je neki put kojim bi željeli ići. Indi metal je primjerice nositelj posla na obnovi broda Galeb u brodogradilištu Kraljevica, a Motortech za taj brod radi agregat. Vjerujem da prostora i prilika da jedni drugima "otvaramo vrata" u ovom našem poslu ima puno i da ćemo kroz povezivanje te prilike početi još bolje koristiti, kazao je Bolković.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter