(D. MEMEDOVIĆ)
Punionicu Zračne luke opskrbljivat će solarni paneli, a višak proizvedene energije iskoristit će se u internoj potrošnji aerodroma * Dio novca iz projekta Lučka uprava Pula planira utrošiti na kupnju električnog stroja za čišćenje nove rive, ali i na planiranje "zelenog" putničkog terminala na Vallelungi
Do sljedeće sezone Zračna luka Pula imat će na svom novom parkiralištu punionicu za šest električnih automobila, a strujom će je opskrbljivati 12 solarnih panela. Istovremeno, Lučka uprava Pula trebala bi tada raspolagati novim električnim strojem koji će čistiti sve veće površine gradske obale.
Suvremena "zelena" oprema osigurava se preko 2,1 milijun eura vrijednog projekta Adrigreen (Zelena i intermodalna rješenja za luke i zračne luke Jadrana), čiji je nositelj Zračna luka Pula, a jedan od partnera Lučka uprava Pula. Njihovi su predstavnici taj projekt jučer i predstavili novinarima.
Smanjiti zagađenje
- Projekt je usmjeren na smanjenje štetnih plinova. Sve je veći pritisak rent-a-car operatera za uvođenjem punionica za električne automobile, u sljedećih četiri, pet godina bit će puno električnih i hibridnih vozila. Sljedeća je investicija Zračne luke postavljanje solarnih panela, proizvodnja vlastite električne energije, zamjena vozila na platformi… Za očekivati je da to bude put razvoja u idućih pet godina, rekao je direktor Zračne Luke Pula na odlasku Svemir Radmilo. Kako je Irena Ivetić Divšić iz Zračne luke objasnila, u prvom se mahu kroz ovaj projekt osigurava punionica za električna vozila s tri brza punjača, od kojih svaki može opslužiti po dva vozila, dakle sveukupno šest vozila istovremeno. Strujom će ih opskrbljivati 12 solarnih panela, postavljenih na lani nabavljena šest kontejnera, a višak energije koristit će se za internu trafostanicu što će i aerodromu donijeti uštede po pitanju kupnje energije.
- Cilj je projekta smanjiti zagađenje okoliša i povećati udio upotrebe električne energije, poručila je Ivetić Divšić. Ovo je drugi projekt, nakon onog za povezivanje zračne i morske luke, u kojem pulske Zračna luka i Lučka uprava surađuju. EU fond za regionalni razvoj osigurava gotovo 1,8 milijuna eura, nacionalni udio je nešto veći od 300 tisuća eura, u projektu sudjeluju i dubrovačke te talijanske luke. Pulski aerodrom od projekta očekuje oko 360 tisuća eura, a LU Pula nešto više od 170 tisuća.
- Dio tog novca planiramo potrošiti za kupnju električnog stroja za čišćenje nove rive. Imamo veliki plato od Riječkog gata prema Velom Vrhu u dužini od 400 metara. Što se tiče smanjenja ugljikovog-dioksida, s partnerima projekta razgovaramo i o budućem putničkom terminalu od kojeg će koristi imati i šira zajednica i pulski aerodrom. Brodovi se ulaskom u luku priključuju na električnu energiju, troše jako puno energije, i za to je potrebna gradnja velike trafostanice, ako ne i centrale. U svim je hrvatskim pomorskim gradovima lučka infrastruktura uglavnom u dotrajalom stanju i mislim da ćemo mi u svojoj luci napraviti iskorak po pitanju zaštite okoliša, rekao je direktor LU Pula Donald de Gravisi.
Pred uzletom
Kako je Sanja Beletić Albertini iz LU-a navela, pulska luka za sada nema puno zagađenja, s obzirom da ima i manje prometa, no cjelokupni bi se razvoj putničkog terminala na Vallelungi planirao na zelenoj energiji.
- Primijenit ćemo dobru praksu drugih luka Europe i šire. Mi smo luka tek županijskog značaja, ali smo pred budućim uzletom, u narednih pet do deset godina u planu je realizacija nekih novih objekata i sadržaja na obali. Radi se na preliminarnim planovima za putnički terminal i treba gledati da se projektira na moderan način da bi se iskoristili najbolji modeli zaštite okoliša, zaključila je Beletić Albertini.