U galeriji Studentskog centra Pula sinoć je otvorena izložba Denisa Sardoza, pulskog umjetnika i voditelja Grafičkog odjela Škole primijenjenih umjetnosti i dizajna u Puli te profesora mentora stručnih predmeta.
Idejno čistilište
Ovo je već peta izložba u ovom prostoru, a Sardoz se predstavio s tri slike. Ne radi se o slikama napravljenima baš namjenski za ovu izložbu, ali Sardoz kaže da ima jednu čudnu vezu s ovom galerijom, budući da je neko vrijeme proveo u "dobrovoljnoj izlagačkoj apstinenciji".
- Zapravo sam si zadao neko "idejno čistilište", ali to naravno samo u izlagačkom smislu jer sam i dalje bio aktivan i radio sam u ateljeu. Nekako sam čekao idealan trenutak i vrijeme kada ću se opet vratiti toj izlagačkoj aktivnosti i upravo na ovom mjestu, s ove tri slike, osjetio sam da je pravi trenutak, kaže Sardoz.
Stil slika nam djeluje nekako stripovski, no Sardoz objašnjava da je to samo jezik koji se nameće na prvu, ali radi se o njegovoj sadašnjoj, trenutnoj preokupaciji koja traži vezu između jezika i značenja, između sintakse i semantike što je, kaže, nekakva dekontekstualizacija između nečega što izgleda na prvu kao strip i to zapravo jest, no ono iza toga ima puno dublje značenje.
Na sve tri slike pojavljuju se ruke.
- Ruke su one koje zapravo poduzimaju neku akciju. To je nekakav odnos između misli i akcije kao i između jezika i značenja, odnosno forme i sadržaja. To je nešto što me sada duboko intrigira i to je samo jedan od načina na koji sam pokušao sam sebi objasniti. To nije ni ciklus, to su tri slike koje su same za sebe cjelina i koje meni služe da sam sebi pojasnim neke likovne probleme, kaže Sardoz koji napominje da je inače u svom likovnom radu prilično heterogen.
- Nije me zanimalo raditi duge, trome cikluse zato što se vrlo brzo zasitim ili nađem djelomične odgovore na likovna pitanja koja me muče. To razumijevam kao neku malu bilješku koja je meni nešto pojasnila i krećem dalje u neke druge izazove i stalno mijenjanje jezika, kaže Sardoz.
Prepoznatljivost
Ovaj umjetnik ujedno je i autor vizualnog identiteta galerije.
- Pokušao sam zajedno s ravnateljem centra osmisliti nekakav identitet koji bi je na neki način označio i dao joj nekakvu prepoznatljivost. Napravili smo logotip i standardizirali smo katalog odnosno deplijan koji ide uvijek u istom obliku i to su prvi koraci prema prepoznatljivosti galerije, kaže.
Kratki SMS predgovor napisao je Oleg Šuran koji u uvodu o Sardozovim izloženim radovima kaže "malo buntovno i angažirano, ali ne too much... samo naznaka", a izložbu je uz autora otvorila profesorica Sanja Simeunović Bajec. (M. RADIĆ)