TREBA LI IM UOPĆE?

Brod istarske policije vrijedan više stotina tisuća eura već pola godine stoji u Marini Veruda u Puli na suhom vezu jer su se policajci - nasukali. ALI RADOVI NA BRODU SE NE ODVIJAJU. POSTAVILI SMO PITANJE POLICIJSKOJ UPRAVI I DOBILI ZANIMLJIV ODGOVOR

| Autor: Bojan ŽIŽOVIĆ

Oštećeno se policijsko plovilo već duže od šest mjeseci nalazi na suhom vezu u pulskoj Marini Veruda. Da bi stvar bila gora, nitko ga, prema našim saznanjima, još nije ni taknuo, zamijenio neki dio, ofarbao, učinio nešto, bilo što.

Brodica je očito samo izvučena iz mora i otada valjda čeka Godota. Riječ je o luksuznoj brodici Rab 830, koja je plaćena javnim novcem i u vlasništvu je Republike Hrvatske.

No, u PU istarskoj izgleda ne mare za te tričarije kao što je proračunski novac i državno vlasništvo. Barem bi se tako moglo zaključiti iz šturog odgovora koji smo dobili na naša pitanja, a on glasi: "Plovilo je oštećeno 4. prosinca 2019. godine tijekom plovidbe te je nadležnoj Lučkoj kapetaniji prijavljena havarija. U tijeku je postupak procjene i naplate štete po polici osiguranja koji se odužio zbog izvanredne situacije s pandemijom covida-19, a u nadležnosti je Ministarstva unutarnjih poslova."

Ni gdje je oštećeno, ni kako, ni koliko je koštalo izvlačenje, koliko će platiti korištenje suhog veza… Ništa od toga iz PU istarske nisu našli za shodno da nam odgovore. Možda porezne obveznike i neće ništa koštati popravak, ali bilo bi korektno da je policija javnost obavijestila prvo o pomorskoj nesreći koja se dogodila, a zatim i hoće li i koliko novca poreznih obveznika potrošiti za držanje plovila na suhom vezu, što ovisi o ugovorenoj polici osiguranja.

Inače, prema važećem cjeniku, dan na suhom vezu u Marini Veruda za plovilo te veličine košta 23 eura na dan, ili 423 eura mjesečno, odnosno 1.331 euro za pola godine. Kako je krenulo, policijsko bi plovilo moglo tamo ostati i godinu dana, a u tom bi slučaju za to valjalo platiti 2.663 eura.

Naravno, problem nije samo u novcu, već i u sigurnosti. Za pretpostaviti je da brodica, koja je već više od pola godine na suhom vezu, inače služi za obavljanje nekih dnevnih zadataka na moru i za brigu o sigurnosti plovidbe. Barem bi tako trebalo biti. No, ako se policiji nigdje ne žuri s popravkom brodice, onda se nameće pitanje treba li im ona uopće. Međutim, teško bi bilo sada priznati da im ona nije potrebna kada je već plaćena par stotina tisuća eura.

Neslužbeno smo doznali da se policijska patrola s brodicom nasukala, ali nismo uspjeli saznati gdje ni kako je moguće da se to dogodi policijskim skiperima, uz sve moguće uređaje koje imaju na takvim plovilima. Naime, na specijaliziranom portalu Burza nautike pišu upravo o svim mogućim prednostima brodice Rab 830 Patrol, navodeći da je posebno prilagođena za službe kao što su policija, kapetanija, carina ili razne inspekcije. "To je brod koji svojom opremom omogućuje da se pod nadzorom ima baš sve, od kretanja brodova pa sve do najmanje srdelice. Pritom će udobnost koju pruža posadi omogućiti da se potpuno posveti svome poslu i da ni ne primijeti da se smjena primakla kraju, bez obzira radi li se u turnusima od 12, 24 ili 72 sata."

Na kraju, iz odgovora PU istarske bi se dalo iščitati i da je pandemija covida-19 u Hrvatskoj prisutna puno duže nego što je to službeno bilo rečeno. Naime, ako se, kako ističu u PU istarskoj, postupak procjene i naplate štete odužio zbog pandemije, a ona je počela u prvoj polovici ožujka, dok je brodica oštećena u prosincu lani, onda tu nešto s datumima ne štima. Dakle, u četiri mjeseca od oštećenja do izbijanja pandemije nije učinjeno ništa, a covid-19 ispada najveći krivac što plovilo još uvijek nije popravljeno. Naravno da se logičnim nameće premisa da je pandemija zapravo izbila puno ranije nego u ožujku, zbog čega se postupak onda realno i mogao odužiti.


Podijeli: Facebook Twiter








Vremenska prognoza

Podaci preuzeti sa: www.yr.no

Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Korzo, Giardini
Pula: Korzo, Giardini