PIŠE DANIJELA BAŠIĆ-PALKOVIĆ

Brijuni ni na nebu ni na zemlji


Zašto Brijuni godinama stagniraju, vjerojatno je pitanje za Milijunaša! Otočje vapi za obnovom, a velebno i u više navrata najavljivanje vraćanje starog sjaja i dalje je tek nedosanjani san. Unazad dvadesetak godina, jedino čemu svjedočimo je nepotrebna promjena imena, pa umjesto Briona govorimo o Brijunima. Već nekoliko vlada jednostavno nema jasnu strategiju, istinsku volju i viziju oko daljnje sudbine ovog rudnika zlata. Mijenjali su se ministri turizma i zaštite okoliša koji su vodili i najavljivali raspisivanje međunarodnih natječaja za potencijalne koncesionare hotelskih objekata, no od natječaja ništa, a kamoli od ulagača.

Brijuni su i dalje mrtvo slovo na papiru, projekt koji čami u nečijoj ladici i svako toliko postaje aktualan u nekakve prigodničarske svrhe. Procjenjivalo se da bi vrhunski turizam na 2Brijunima mogao privući 200 milijuna eura, a samo u infrastrukturu trebalo je uložiti još dodatnih 10, 15 milijuna eura. Tko ima taj novac, postoji li uopće zainteresirani investitori koji će od derutnih objekata stvoriti vrhunske smještajne kapacitete na kojim će zasjati pet ili šest zvjezdica, a da se pritom razvoj u ovom zaštićenom području bazira na principu održivog razvoja? Pusti euri i najave, koncesijski modeli, najavljeni, a nikad objavljeni međunarodni natječaji, dokaz su da država Brijune ne shvaća, ili ne želi shvatiti ozbiljno.

Svi se zaklinju u njihovu posebnost, prirodnu ljepotu, ogroman potencijal koji bi Istri, ali i cijeloj Hrvatskoj mogao dodatno podignuti ljestvicu turističke kvalitete ali i diktirati kvalitetu investitora. Svi su složni u tome da su Brijuni fenomenalna investicijska prilika koja bi se po svojoj atraktivnosti, trebala pozicionirati u samom vrhu Mediterana. No zašto to još nije učinjeno i tko to koči, opet pitanje za popularni kviz.

Još prije tri, četiri godine u javnost su izašla imena potencijalnih ulagača, pa se najavljivalo raspisivanje natječaja koji će privući prestižna hotelijerska imena. U igri su bili turistički brendovi poput One&Only, Four Seasonsa, Ritz Carltona, Astorie…Oko na Brijune svojevremeno je bacio i sadašnji predsjednik SAD-a Donald Trump, a popis zainteresiranih ulagača u sklopu projekta Brijuni rivijere u čijim je počecima bilo i otočje Brijuni bio je poduži. Od Bernia Eccelstonea, Stevea Wynna vlasnika kasina u Las Vegasu, katarskog šeika Hamada Bin Khalifa Al-Thania. Sve svjetska krema.

Za Brijune su već utrošeni ogromni novci. Kada su prije četiri godine odabrani konzultanti koji su trebali osmisliti detalje za Veliki Brijun očekivalo se da će natječaji uskoro biti vani. Dakle, 2014. godine zajednička ponuda Horwath i Horwath Consulting d.o.o. i Raiffeisen Centrobank Beč, vrijedna više od osam milijuna kuna, potvrđena je za najpovoljniju, pa su spomenuti konzultanti odabrani za savjetnike pri pronalaženju investitora u hotelijerstvo. Tada valjda nije bilo domaće pameti, pa se trebalo masno platiti savjetnicima da smisle model za Brijune koji je sada, prošlo svršeno vrijeme.

Novi ministar turizma, novi plan, pa se sada natječaj za koncesiju najavljuje za 2020. godinu. Itekako prekasno. U međuvremenu, infrastruktura na otočju truli, a moguće izdvajanje hotelijerstva iz Nacionalnog parka Brijuni moglo bi dodatno sve usporiti i zakomplicirati.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter