GLEDAJU SVOJA POSLA

ADRIS uljudno odbio Horvatov poziv za pomoć brodogradnji


Prije sjednice Užeg kabineta Vlade ministar gospodarstva Darko Horvat pozvao je i Adris, kao jednog od suvlasnika Uljanika, da se jače uključi u procese koji se događaju u Uljaniku, a najavio je i sastanak sa svim dionicima, među kojima je i ta rovinjska tvrtka. Sam Adris u Uljaniku je vlasnik 2,27 posto dionica, dok je Croatia osiguranje, tvrtka iz sastava Adris Grupe, vlasnik 9,83 posto dionica i najveći je pojedinačni vlasnik Uljanika.

No, te dionice Croatia osiguranje steklo je dok je bilo u državnom vlasništvu, što su više puta iz Adrisa dosad isticali, dok su oni u dokapitalizaciji sudjelovali s milijun eura 2012. godine od kada nisu povećavali svoj udio s 2,27 posto.

Brodogradnja nezanimljiva

Tako Adris grupa zapravo ima 12,20 posto dionica Uljanika i ministar Horvat na osnovu toga želi da se jedna od uspješnijih domaćih kompanija uključi u pronalaženje rješenja s državom koja kroz nekoliko različitih fondova ima više od 25 posto dionica u Uljaniku. Na pitanje kako bi se Adris trebao angažirati, ministar Horvat je odgovorio da očekuje da se ta kompanija aktivno uključi u proceduru odabira strateškog partnera i donošenja Plana restrukturiranja.

Na naš upit jesu li se spremni uključiti i na koji način u pronalaženje rješenja u Uljaniku, iz te su kompanije poručili da ostaju kod stava koji su iznijeli nedavno, a to je između ostalog da je "Adris krajnje usredotočen na postojeće poslove u kojima kontinuirano ostvaruje rast svih ključnih pokazatelja poslovanja". Iako to iz Adrisa nisu spomenuli, u takvo poslovanje brodogradnja sigurno ne spada. Podsjećaju da su, kao izraz svoje socijalne odgovornosti i razumijevanja važnosti Uljanika za istarsko i hrvatsko gospodarstvo, pa i tradicije, svojedobno, s početkom krize u Uljaniku, pomogli toj tvrtki, očekujući da će pronaći dugoročno održivo rješenje. Poručuju i da se, kao i cijela hrvatska javnost, nadaju da će Uprava i strateški partner uz pomoć mjerodavnih ministarstava naći rješenje za održivost hrvatske brodogradnje i Uljanika. Iz tih je poruka više nego jasno da se Adris Grupa, unatoč ministrovim pozivima, ne namjerava u budućnosti značajnije angažirati na pronalaženju rješenja.

 Adris i Agrokor

Moglo bi se reći da je između Adrisa i Vlade došlo do razmimoilaženja i u slučaju postignute nagodbe vjerovnika u Agrokoru, jer je Adris od početka bio protiv modela koje su zastupali Vladini povjerenici Ante Ramljak i Fabris Peruško i jedan je od vjerovnika koji žalbama pokušava srušiti tu nagodbu. Vrijeme će pokazati jesu li u slučaju Uljanika spremni promijeniti mišljenje i pod kojim uvjetima, ali naši sugovornici iz Vlade uvjeravaju da slučajevi nisu nikako povezani jer Vlada na nagodbu u Agrokoru ne može utjecati niti je, kako tvrde, to mogla prije njezinog usvajanja jer je to bio posao vjerovnika.

Osim želje da se Adris uključi u slučaj Uljanik, ministar Horvat je jučer ponovio da se osim sa strateškim partnerom kojeg je odabrala Uljanikova uprava, Kermas Energijom Danka Končara, razgovara i s drugim potencijalnim investitorima.

- Pojavljuju se iz dana u dan i drugi dionici koji su zainteresirani za hrvatsku brodogradnju. I nemojte nas tjerati u donošenje nekakvih nerezonskih odluka koje bi možda mogle imati teže posljedice od onih u kojima je hrvatska brodogradnja u ovom trenutku, rekao je Horvat, ali nije otkrio tko je to zainteresiran za hrvatsku brodogradnju. Uvjeren je da će radnicima krenuti isplata plaća 15. rujna, jer je Vlada novac osigurala, a Uprava radi na deblokadi računa.

Što se tiče dodatnih sto milijuna eura koje je tražila, kako on tvrdi, Uprava Uljanika, riječ je novcu koji je nužan da bi se uopće nastavila proizvodnja u Uljaniku i 3.maju. Nije otkrio kad bi prema zahtjevima iz Uljanika taj novac trebao biti isplaćen, ali je podsjetio da je Plan restrukturiranja vrijedan 584 milijuna eura i da bi pola trebala dati država, a pola strateški partner, iako je Uprava Uljanika predvidjela da udio Vlade bude 60 posto.(Jagoda MARIĆ)

 

Marić: Jamstveni fond sad ne bi ništa riješio

Na upit može li Vlada udovoljiti zahtjevu Uprave Uljanika o dodatnih sto milijuna eura, ministar financija Zdravko Marić kazao je da se tako ne može razgovarati, jer novac traže mnogi, ali se zna što su pravila i regule o državnim potporama, ali i odgovornost Vlade prema troškovima koje pokrivaju porezni obveznici. Ministar je upozorio i da jamstveni fond ništa ne bi riješio u ovom trenutku. Uz to je kazao da država, iako nije bilo jamstvenog fonda, nikada nije odbila brodogradilišta kad su tražila jamstva.

S Norvežanima postignut dogovor za jedan od četiri otkazana broda

Premda su u Ministarstvu gospodarstva htjeli zadržati dva broda "u igri", s predstavnicima norveške tvrtke Siem Shipping jučer se postiglo to da će se od četiri otkazana broda isporučiti jedan, i to onaj poluzavršeni, "Siem Ashanti", koji je krajem svibnja ove godine porinut u more u 3. maju, neslužbeno doznajemo od izvora u Vladi. Nakon što je Siem raskinuo ugovore za četiri broda, državni proračun našao se pred prijetnjom od oko 70 milijuna eura s obzirom na aktivna državna jamstva kojima su "pokriveni" kako uplaćeni avansi Norvežana, tako i krediti koje su u Uljaniku uzimali za gradnju ovih Siemovih brodova. To je bio i glavni motiv Vladi da krene u razgovore s ovim brodovlasnikom, da pokuša makar manjim dijelom anulirati štetu od raskida ovih ugovora koju će u konačnici platiti država. (O. A.)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter