DOGAĐA LI SE PULSKOM AUTOBUSNOM PRIJEVOZNIKU VELIKI EGZODUS RADNIKA?

Iz Pulaprometa otišlo mnogo šofera, ali ih je mnogo i došlo

| Autor: Paulo GREGOROVIĆ
Snimio Duško MARUŠIĆ ČIČI

Snimio Duško MARUŠIĆ ČIČI


Nakon što je direktor Pulaprometa najavio uvođenje noćne gradske linije na facebook stranici Glasa Istre javili su se čitatelji koji su izrazili sumnju u realizaciju toga plana zbog nedostatka šofera javnog gradskog prijevoznika.

Dragan Kukavica smatra kako će noćne vožnje biti moguće samo ako Pulapromet angažira vozače s Filipina, a pojedinici sumnjaju u realizaciju noćnih vožnji zbog stalnih odlazaka onih koji autobuse voze.

"Šoferi odlaze, 11 od dolaska novog direktora, tri u ovom tjednu. Kolaps uskoro", piše se. Je li to točno? Je li u jednoj godini, koliko Josipović vodi Pulapromet, društvo napustilo 11 šofera?

- Na dan 1. lipnja 2022. bilo je 66 vozača, a na dan 1. lipnja 2023. bila su 64 vozača. Neki od vozača su otišli u mirovinu, a neki su otkazali ugovor o radu. U proces osposobljavanja za vozača D kategorije je do sada bilo uključeno 13 kandidata, od kojih su njih tri prošli sve faze i s njima su potpisani ugovori o radu, a osam kandidata su u postupku školovanja. Jedan je kandidat odustao. Dodatno očekujemo potpis ugovora s još tri kandidata, odgovara Tomislav Josipović, koji potvrđuje velik broj odlazaka, ali i ukazuje koliko se trudi pronaći zamjenske šofere i nekvalificirane radnike koje potom osposobljava za vozače autobusa.

Od direktora Pulaprometa tražili smo dodatne podatke o navodnoj šteti na okoliš koju predstavljaju njihove plastične vozne karte za kratkotrajnu upotrebu (1, 3 ili 7 dana). Javni gradski prijevoznik je dao tiskati 10.000 takvih kartica.

- Od njihovog uvođenja 13. kolovoza 2022. do 31. svibnja 2023. prodali smo 3.927 dnevnih karata putem kojih je ostvareno 16.340 vožnji, veli Josipović. Dodaje da još oko 6.000 karata nisu prodali kioscima. Iz navedenih podataka jasno je kako po jednoj plastificiranoj kartici putnici ostvaruju u prosjeku četiri vožnje te je upitna isplativnost tiskanja takvih kartica za tako malo vožnji, a pogotovo s aspekta okoliša gdje završava masa te plastike nakon kratkotrajne upotrebe.

S druge strane, mnogo sporije se prodaju dugotrajne plastificirane prepaid kartice, ali njima putnici ostvaruju daleko više vožnji.

- Od 1. kolovoza 2022. do 31. svibnja 2023. prodane su 1.773 takve vrijednosne kartice, a kojima je ostvareno 232.045 vožnji, iznio nam je Josipović.

Usporedbe radi, kratkotrajnim karticama ostvareno je 56 vožnji dnevno, a dugotrajnima 763 vožnje. Stoga je hvalevrijedna inicijativa Pulaprometa da potakne prodaju dugotrajnih tako da im tijekom Filmskog festivala snizi cijenu sa 6,6 na četiri eura, a korisnici svejedno dobiju 2,7 eura na kartici spremnih za potrošnju, odnosno za tri jednosatne gradske vožnje s mogućnošću više presjedanja. Putnicima javnog gradskog prijevoza efektivni trošak je 1,3 eura ili 10 kuna za nabavku dugotrajne kartice koju mogu godinama koristi i po potrošnji nadopunjavati, a pritom plaćati 0,9 eura svaku jednosatnu gradsku vožnju, što je znatno jeftinije od 1,5 eura ukoliko kartu kupe kod vozača. Znači da se već sa dvije plaćene vožnje vrijednosnom karticom isplati njezina kupnja obzirom na razliku u cijeni od karte koja se kupi kod vozača.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter