Aglomeracija Pula Sjever

Veliki radovi na Puntiželi: Gradi se sustav koji bi mogao spasiti Pulu od ekoloških havarija

| Autor: Zoran Oljača
(UP ROBOTICS D.O.O)

(UP ROBOTICS D.O.O)


U sklopu opsežnih radova na unapređenju sustava odvodnje u aglomeraciji Pula sjever, na Hidrobazi su se odvijali radovi na havarijskom ispustu crpne stanice (CS) Puntižela. Ovi radovi dio su investicije vrijedne 4.252.859,26 eura u okviru projekta "Poboljšanje sustava vodoopskrbe te sustava odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda u aglomeraciji Pula sjever" – Grupa 2: izgradnja havarijskih ispusta.

Radovi počeli lani

Grupa 2: Izgradnja havarijskih ispusta obuhvaća ne samo izgradnju havarijskog ispusta CS Puntižela, već i izgradnju havarijskog ispusta CS Fažana Badel te podmorskog ispusta UPOV Peroj, čime će se osigurati sveobuhvatno unapređenje sustava odvodnje i zaštite okoliša na području Pula Sjever.

Radovi se izvode na temelju ugovora o radovima, koji su Vodovod Pula-Labin d.o.o. za vodne usluge i izvođač radova Pomgrad inženjering d.o.o. potpisali 24. srpnja lani. Prema planu, radovi su započeli 5. rujna 2024., a njihov završetak predviđen je do 5. svibnja 2026.

Havarijski ispust CS Puntižela ključan je element projekta, jer omogućuje sigurno ispuštanje viška otpadnih voda u slučaju izvanrednih situacija.

Ovaj ispust, ukupne duljine 223 metra, sastoji se od 68 metara kopnenog dijela i 155 metara podmorskog dijela.

Potapanje cjevovoda

Tijek radova detaljnije nam je opisao operativni voditelj radova Zvonimir Ćenan.

(UP ROBOTICS D.O.O)(UP ROBOTICS D.O.O)

- Do sada su izvedeni radovi iskopa i pripreme rova cijele dionice (kopnene i podmorske) te polaganja kopnene sekcije cijevi u rov, kao i betoniranje zaštitne obloge. Također, položena je prva sekcija podmorske dionice u duljini od 75 metara. Nakon izvođenja radova betoniranja zaštitne obloge cijevi podmorske dionice, usčlijedit će polaganje druge sekcije cijevi u duljini 80 metara. Ugradnja cjevovoda, odnosno polaganje cjevovoda na morsko dno, predviđeno je uz pomoć ronioca i plovila uz konstantnu kontrolu radijusa zakrivljenosti cjevovoda. Navedenom tehnologijom potapa se cjelovita duljina cjevovoda, na način da se cjevovod opterećen betonskim opteživačima postupno puni morem s jednog kraja, kaže Ćenan.

Nakon uspješnog polaganja podmorske sekcije cijevi u rov pristupit će se radovima betoniranja zaštitne obloge cijevi.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter