Ilustracija (Pixabay)
Brojni stručnjaci koji se dugi niz godina bave prometom i zakonima iz tog područja, ali i zdravljem osoba starije životne dobi, suglasni su u jednome: ukoliko to njihova životna sredina osigurava, starije osobe trebale bi svoju energiju, kada je o prometu riječ, usmjeriti na sredstva javnog prijevoza.
Iz Policijske uprave istarske pojašnjavaju da Zakon o sigurnosti prometa na cestama definira uvjete pod kojim osoba može steći pravo na samostalno upravljanje vozilom određene kategorije, dok dobna granica zavisi o kategoriji motornog vozila.
"Najniža dobna granica za samostalno upravljanje motornim vozilom definirana je za vozila kategorije AM (mopedi i laki četverocikli) i ona iznosi 15 godina te za kategorije A1, F i G (motocikli radnog obujma motora do 125m3, traktori i radni strojevi) gdje je najniža dobna granica 16 godina. Za sve ostale kategorije minimalna dobna granica je 18 i više godina", navode iz PU istarske.
Što se tiče valjanosti vozačke dozvole i obaveze njezina produljenja, iz policije pojašnjavaju da one također ovise o kategoriji vozila. Ističu da se vozačka dozvola za upravljanje vozilima AM, A1, A2, A, B, BE, F i G kategorije (za motocikle, motorna vozila do i iznad 3.500 kg mase, traktore i radne strojeve, op. n.), izdaje s rokom važenja od 10 godina.