Tržnica (Snimio Dejan ŠTIFANIĆ)
Da nema znatnog interesa za pulske poslovne prostore vidjelo se na licitaciji koja je održana 14. travnja u Komunalnoj palači. Od 18 ponuđenih, za njih 10 nije stigla niti jedna ponuda, za sedam je stigla po jedna pa su dodijeljeni po početnoj cijeni. Samo je za jednu iskazan interes dva ponuđača i to za onu koja je u startu nuđena s 50 posto popusta.
Takva nezainteresiranost vidljiva je i za poslovne prostore Tržnice. Nakon neuspješnog trećeg ovogodišnjeg natječaja, onog iz ožujka, direktorica Gordana Žmak uskoro najavljuje raspisivanje i četvrtog, pod istim uvjetima.
Ona nam je u veljači izjavila da je postojao prethodni usmeni interes za dva prostora, ali da zainteresirani nisu stigli pripremiti dokumentaciju. Prije objave natječaja u ožujku izjavila je da je jedan poduzetnik zainteresiran za mesnicu u prizemlju.
No, te ponude nisu stigle. To su isto konstatirali djelatnici Grada nakon što za više od pola ponuđenih prostora nitko nije predao ponudu, a ranije su iskazivali interes.
Žmak inzistira na oglašavanju zakupa šest poslovnih prostora na katu zgrade tržnice. Svaki je velik oko 15 četvornih metara i za svaki se traži zakupnina od oko 200 eura mjesečno. To je znatno više nego što je cijena od 119 eura za koliko je tjedan ranije izlicitiran jedan gradski poslovni prostor od 18 kvadrata.
Tržnica je u ožujku nudila i poslovni prostor u prizemlju svoje zgrade za djelatnost mesnice po cijeni od 210 eura mjesečno. Na tržnici Veruda nudila su se dva prostora. Za kiosk od 8,8 kvadrata tražilo se 316 eura zakupa, odnosno 343,75 eura za kiosk u koji bi se smjestio automat, mljekomat ili jajomat.
Gordana Žmak preuzela je vođenje pulske Tržnice prije gotovo pola godine i učestalo je objavljivala natječaje za zakup praznih poslovnih prostora u zgradi Tržnice. I prijašnji direktor Renato Perc trudio se pronaći zakupce, ali dok Žmak najavljuje četvrti natječaj u pet mjeseci, Perc bi objavljivao četiri natječaja u tri godine. On se pravdao da cijene zakupa nisu razlog izostanka interesa za prostore, već da su u pitanju "značajne promjene navika kupaca i posjetitelja zgrade tržnice". Komentirajući dosadašnji neuspjeh u pokušaju davanja prostora u zakup, Žmak kaže da poduzetnicima nije problem platiti tražene cijene, već pronaći radnu snagu.