Reciklažno dvorište u Valmadama (snimio Dejan ŠTIFANIĆ)
Nakon što je s prvim danom srpnja prošle godine Herculanea započela s primjenom novog cjenika za uslugu odvoza otpada na području grada Pule te susjednih općina (Barban, Fažana, Ližnjan, Marčana i Svetvinčenat), naša je redakcija čitavo ljeto bila zasuta pritužbama čitatelja koji su negodovali zbog povećanih cijena.
Korisnici koji su plaćali najviše cijene odvoza otpada dobili su račune uvećane od 15 do 23 posto, a još veće povećanje zateklo je korisnike koji su imali manje račune. Tada je Herculanea ujedno najavila uvođenje minornih popusta od svega tri kune po računu. Prvi popust od tri kune mjesečno ponudili su svima koji odnesu krupni ili specijalni otpad u reciklažno dvorište. Drugi popust od tri kune kvartalno nude onima koji se uključe u edukaciju o odlaganju otpada.
Mnogi su ismijavali te sitne popuste u odnosu na povećanje cijena koje se mjerilo u nekoliko desetaka kuna po svakom računu, a Herculanea je više cijene u javnosti opravdavala održivošću cjelokupnog sustava upravljanja otpadom. No, prva provedena edukacija korisnika pokazala je svoju svrsishodnost, bez obzira na minoran popust koji će korisnici ostvariti.