Okrugli stol danas u Circolu (Snimio Duško Marušić Čiči)
Centar podrške 521 već je s prvim koracima svoga rada, na adresi Zagrebačka 18 u Puli, u studenom ove godine, pokazao svoju ispravnu svrhu. Osim starijoj populaciji i osobama s invaliditetom, pruža usluge podrške i informiranja iz područja socijalne i zdravstvene skrbi i beskućnicima, djeci, ovisnicima, psihički bolesnim, ali i nezaposlenim osobama. Ovaj inovativni, svojevrsni pilot projekt, a u koji su uključene Jedinice lokalne (regionalne) uprave i samouprave Pule i Puljštine, predstavnici institucija, ustanova i udruga s područja socijalne skrbi i zdravstva, bio je okosnica Okruglog stola koji se održao jučer u prostorima Zajednice Talijana Pula "Circolo", na kojem su sudjelovali svi dionici, a na temu izazova s kojim se suočava lokalna zajednica te koji se odnose na socijalne i zdravstvene usluge, kao i samu ulogu Centra podrške 521 za zajednicu u budućnosti.
- Do sada je četrdesetak korisnika čije su potrebe "obrađene" u Centru, a upiti su svakakvi, kao i sami korisnici; od djece s poteškoćama u razvoju i njihovih roditelja, osoba s invaliditetom, beskućnika, cijelu lepezu korisnika koji su postavili određene upite i koji su do sada uspješno riješeni, rekla nam je koordinatorica Centra podrške 521 Zuzana Hoti Radolović.
- Povezivanje sustava je najveći izazov; kojem sustavu što pripada i iz kojeg sustava se može što ostvariti, koji je sustav za određenu problematiku, a to su i najčešći upiti. Kod nekih korisnika je situacija vrlo kompleksna, jer dotiču sve sustave, a time je i procedura nešto duža. Korisnici su na jednom mjestu dobili rješenja za svoje probleme. Znači, nije bilo lutanja, većina problema se rješava jedan na jedan, jer je direktan kontakt najučinkovitiji, veli Hoti Radolović.
Sljedeća su aktivnost leci koje planiraju distribuirati u ordinacijama liječnika obiteljske medicine, a također, uz komunalne naknade, u kuvertama, dostavljat će ih na kućne adrese, kako bi činjenica o postojanju Centra podrške došla do što većeg broja građana.
- Građanima još uvijek nije jasno što je funkcija ovog Centra, a mi bi to htjeli promijeniti. Savjetodavni dio je najizraženiji i pokazao se kao i najpotrebniji, već u samom začetku ovog projekta na našem području. Van Grada Pule, na Puljštini, sljedeća aktivnost, nakon ovog Okruglog stola je ta, da će djelatnici Centra obići građane i probati na licu mjesta rješavati neke od potreba pa bilo to i samim savjetovanjem, kaže koordinatorica Centra.
Kako je uvodno navela moderatorica Okruglog stola Tatjana Kaštelan, riječ je o projektu - jezgri, koja će se vjeruju, proširiti diljem Hrvatske, a Kaštelan je nazvala to i povijesnim trenutkom.
- Povratna informacija koju mi imamo je da je Centar vrlo posjećen, građani zovu, a danas smo se našli da bismo detektirali neke od problema koji nas čekaju, da vidimo gdje škripi i da vidimo koje su to potrebe za koje kao zajednica još nismo pronašli rješenje, rekla je pročelnica za društvene djelatnosti i mlade Grada Pule, Ivana Sokolov, potvrđujući tako dobar efekt rada Centra.
- Cilj je da se sudionici Okruglog stola upoznaju sa samim projektom i svim aktivnostima, jer još dosta ljudi nije upoznato sa svim aktivnostima, pojasnila je.
- Ovo je bio odgovor i potreba, kad smo shvatili čega sve imamo, gdje su nam resursi distribuirani, a gdje raspršeni, shvatili smo da nam je potrebna jedna stabilizacija i umrežavanje svih usluga u zajednici. Fokus je na čovjeka; da on dobije pravu priliku da sazna informaciju, ali i uslugu koja mu je potrebna, rekla je Irena Peruško, voditeljica projekta.
- Projekt će završiti 25. svibnja 2023. godine, ali nadam se da će kao takav opstati, što ovisi o svima nama, rekla je između ostalog Peruško, a saznajemo i da će se ponovo javiti na Fondove. Trenutno se radi se na programskoj platformi koja će popisati sve pružatelje usluga, a u funkciji je i web stranica Centra podrške za koju se trenutno čeka završna potvrda. Upiti će se moći upućivati i preko stranice.
- Zbog sveobuhvatnosti samog projekta ovo je Centar svih građana, zaključuje Peruško.
Antonio Matković iz Instituta za razvoj tržišta rada predstavio je program i protokol rada Centra te rekao da su se referirali na konkretne ciljeve i pitanja; Tko će koristiti usluge? Što centar treba biti dugoročno? Napravili su operativni dokument i akcijski plan, a u ovoj prvoj fazi utvrdili koji su sljedeći koraci i kako biti u službi korisnika. Usluge su podijelili na tri kategorije: Osnovne usluge u koje spada zaprimanje potreba korisnika informativno te povezivanje pružatelja i povratne informacije. Informiranje, promicanje kao i detektiranje potreba, buduće usluge u zajednici. Treća je ažuriranje, tj. informacije o svim pružateljima usluga, ali i kroz praćenje; što se događa s korisnikom. Dodavanje novih usluga, redovito ažuriranje podataka, također je jedna od bitnih stavki koja će pridonijeti dugoročnim ciljevima.