NAJNOVIJE


U GRADSKOJ GALERIJI PULA

Otvorena je izložba Alema Ćurina „Ples slobode“ Autor koji ispisuje kroniku jednog dramatičnog međuvremena


U sastavu 24. Sa(n)jma knjige u Istri u Gradskoj galeriji Pula otvorena je izložba Alema Ćurina „Ples slobode“.

Samo otvorenje izložbe bilo je vrlo toplo, emotivno, puno emocija, gdje su Boris Dežulović i Viktor Ivančić na vrlo zabavan i duhovit način predstavili autora i njegovo djelo.

Alem Ćurin (1953.) Hvaranin s Bačvica prekida studij grafike na Likovnoj akademiji u Zagrebu da bi se posvetio stripu. Grafički je dizajner, ilustrator, slikar, skulptor, prozni pisac i esejist. Svojim ilustracijama davao je dodatno značenje ideji Feral Tribunea, a danas crta za zagrebački tjednik Novosti.

Boris Dežulović u iznimno emotivnom govoru kazao je da su ilustracije tekstovi za sebe i da imaju posve novu vrijednost, „ali na ovoj izložbi nisam našao leteći ku..c, mislio sam da je nemoguće u svim tim radovima ne pronaći to, ono što se uči na anatomiji medicinskih fakulteta, a autor je uvijek svoj u tim radovima. Nije mi bilo lako napisati tekst za katalog, tu je previše emocija“, kazao je Dežulović prisjetivši se potom nekih svojih isto tako emotivnih napisa o raznim velikanima te o jednoj epizodi sa Zidaneom, kada je kazao da zbog Zidanea više ne vjeruje u bajke.

Viktor Ivančić Ćurina smatra genijem, sjetio se raznih epizoda tijekom rada s njime, kada su trebali primjerice prikupljati oglase. Govoreći o slobodi kazao je da to nije ono što će nam biti onemogućeno, već ono što se ne može oduzeti, kako se sloboda osvaja, te da je bilo kakav kompromis goli ku..c.

„Alem dolazi iz vremena kada su novine bile prostor kreacije, s posebnim kreativnim nagonom stvarao je za Feral, a zamislite sada Novosti bez njega na naslovnici, on je bio i jest najbolji ilustrator, on predstavlja i ono čega u novinama više nema, a uskoro neće biti niti uopće“, kazao je Ivančić, nakon čega je autor rekao da nema što reći nakon takvih divnih riječi.

„Više od trideset godina, od Nedjeljne Dalmacije preko Feral Tribunea do Novosti, Alem tako ručno, poput Smojinog šećera, ispisuje kroniku jednog dramatičnog međuvremena, koje će se na koncu cijelo i vrlo precizno svesti na epohu između vremena kad je Alem Ćurin crtao hermetične stripove za uski krug svojih sljedbenika, i vremena kad više neće biti ni Alemovih novina ni Alemovih ilustracija“, zapisao je Dežulović za popratni katalog. Nazočne je u ime Gradske galerije Pula pozdravio Eros Čakić. (V. B.)


Podijeli: Facebook Twiter