ČESTITAMO

TRES BIEN! Francuski jezik je u Hrvatskoj rijetkost, ali ovi učenici iz Pule su na državnom natjecanju bili sjajni

| Autor: Jelena MILOVIĆ, Vanesa BEGIĆ
Mentorica Mila Brnčić s učenicama Anom Kuhar i Renatom Milić / Učenik Andi Marković i mentorica Maja Marković

Mentorica Mila Brnčić s učenicama Anom Kuhar i Renatom Milić / Učenik Andi Marković i mentorica Maja Marković


Istrijani su sjajni u francuskom jeziku! Pokazalo je to državno natjecanje koje je nedavno održano Puli, na kojem su učenici pulskih škola osvojili jedno prvo, jedno drugo i jedno četvrto mjesto.

Prvi je u svojoj kategoriji bio učenik Talijanske srednje škole "Dante Alighieri" Andi Marković, čija je mentorica Maja Marković. On je prošle godine nagrađen za literarne radove na talijanskom, francuskom i latinskom jeziku, a bio je sjajan i na Erasmus razmjeni za njemački jezik.

- Marljivim radom i zalaganjem došao je i sada do prvog mjesta, a još je jednom potvrdio ljubav prema jezicima te da mu izvrsno idu, kaže njegova mentorica.

Saznajemo da je tajna njegova uspjeha marljiv i kontinuiran rad, stalno vježbanje te dakako ljubav prema onome što se uči. Nema kampanjskog učenja, nego disciplina i vježbanje, ponavljanje, čitanje na stranim jezicima, pisanje te korištenje svih mogućnosti za usavršavanje.

- Pismeni test iz francuskog obuhvaćao je poznavanje gramatike i vokabulara, ali i francuske kulture. U usmenom dijelu ispita bilo je potrebno predstaviti monolog vezan uz jednu aktualnu temu. U jednoj i drugoj formi ispita naš je Andi osvojio najveći broj bodova, a sudjelovalo je deset škola iz cijele Hrvatske sa svojim učenicima. Naš Andi u svojoj je jezičnoj kategoriji postigao najveći broj bodova, veli mentorica Maja Marković.

U kategoriji srednjih strukovnih škola, Ana Kuhar i Renata Milić, učenice 3. razreda Škole za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu u Puli, osvojile su drugo i četvrto mjesto.

Njihova mentorica je profesorica Mila Brnčić, a uspjeh je tim veći što su se one sa francuskim jezikom susrele tek kao srednjoškolke. Ovo je bilo i prvo sudjelovanje ove pulske škole na državnom natjecanju iz francuskog jezika, što je dovoljan razlog za širok osmijeh kojim su nas dočekale profesorica Brnčić i njezine učenice.

Ono što se traži na državnom natjecanju, objasnila je profesorica Brnčić, puno je teže od školskog programa, pretpostavlja naprednije poznavanje jezika, puno zahtjevnije nego na nastavi.

"Test se sastojao od dva dijela. Na pismenom su morale pokazati znanje gramatike i jezika, kao i znanje kulture. To je, zapravo, jedan vid opće kulture, što je, čini mi se, njima bilo i najzahtjevnije. Na usmenom ispitu trebale su na zadanu temu održati kratak monolog", kaže profesorica.

Ana Kuhar kaže da joj se francuski odmah jako svidio, "milozvučan je, sličan talijanskom". Talijanski je, kaže, znala otprije pa sad francuski puno lakše usvaja. Zanimalo nas je treba li s jezikom "kliknuti" na prvu, na što nam Ana potvrdno odgovara. "Ima jezika s kojima odmah imamo poteškoća, a to mi se s francuskim nije dogodilo. Odmah mi je krenuo", kaže.

Za bolje poznavanje jezika učenici polažu i DELF ispite. Riječ je o međunarodnim ispitima na koje se izlazi dobrovoljno, plaćaju se, a također se sastoje od pismenog i usmenog ispitivanja, uz slušanje i čitanje. "Kroz njih se jako puno može naučiti", kaže nam Ana.

Učenice hvale profesoricu Brnčić, ističu da im je mimo nastave dodatno pomagala. Ana Kuhar je na državnom prvenstvu bila druga, a samo joj je jedan bod falio da sustigne prvoplasiranu. Svojevrsni žal postoji, jer je bila tako blizu, a ipak daleko, ali to je nije demotiviralo.

- Imam šansu izaći i sljedeće godine, probat ću se plasirati na državno, a ako budem uspjela, super. Ne vjerujem da ću studirati francuski, ali sam sigurna da ću ga što više koristiti i usavršavati, jer bi bila šteta da ga zapostavim, kaže Ana.

Dominacija engleskog jezika i u obrazovnom sustavu poznata je stvar. Ove djevojke smatraju da francuskom treba dati više mjesta.

"Mi imamo puno turista iz Francuske, oni nisu toliko dobri u engleskom jeziku. Nekad je francuski bio lingua franca, prije engleskoga, a osim toga to je jezik EU-a, njezinih institucija, što otvara mogućnost za zapošljavanje", ističe profesorica Brnčić.

S obzirom da je natjecanje obuhvaćalo romanske jezike, učenici su se okušali i u poznavanju španjolskog. Lanu Terlević iz Talijanske srednje škole "Dante Alighieri" osvojila je treće mjesto. Njezina mentorica je Katarina Basanić Green.

Učenica

Mentorica Katarina Basanić Green i učenica Lana Terlević

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter