Arhiva
Na promotivnoj vinskoj večeri u organizaciji Hrvatske gospodarske komore u beogradskom restoranu Kalemegdanska terasa predstavilo se 13 hrvatskih vinarija.
- Posljednjih se godina dogodila ekspanzija konzumacije vina i potpuno nova percepcija ljudi o vinima. Čaša vina nije više rezervirana za konzumaciju nakon ručka. Ono je postalo popularno u svim prigodama i među svim generacijama. Vino je u Srbiji trenutno moda, rekao je poznati sommelier Aleksandar Duković iz Vinske Akademije Srbije o srpskom vinskom tržištu.
- Mnoga hrvatska vina, poput primjerice plavca malog, točno pogađaju ukus prosječnoga konzumenta u Srbiji. Ipak, istarska malvazija uživa najveću popularnost i gotovo da nema vinske karte na koju nije uvrštena. Ima tu turističkoga faktora, ljudi je vežu za ljetovanja. Vjerujem da upravo zbog nedostatka turističkoga faktora slavonska vina slabije prolaze, ali rekao bih da ima i neka tajna veza između istarske malvazije i Beograđana, zaključuje Duković.
- No, ne možemo zanemariti ni političku barijeru koja se treba razbijati upravo na ovakve načine, ovakvim eventima, smatra Duković. - Možda ne postoji opipljiva opterećenost ljudi time, ali činjenica je da je privremeni prekid koji se na tržištu dogodio zbog rata ostavio traga, u suprotnom bi hrvatska vina bila mnogo raširenija i u Srbiji, zaključio je Duković. (GI)