Rodoslovno stablo obitelji Porsche noćna je mora za one koji laicima žele objasniti neke od detalja iz njene prebogate povijesti. Svakako, nije tako rijedak slučaj da ljudi iz tri generacije iste obitelji nose isto ime i prezime.
No kada se zalomi da su sva trojica usto bili i genijalci koji su, svaki na svoj način, ostavili dubok trag u automobilskoj povijesti, stvari izmiču kontroli.
Ferdinand Anton Ernst Porsche, popularno zvan 'Ferry', bio je otac Ferdinanda Porschea zvanog 'Butzi', a sin legendarnog Ferdinanda Porschea bez nadimaka. Upravo je Ferry najzaslužniji za profiliranje obiteljske tvrtke Porsche u jednog od najuglednijih svjetskih proizvođača automobila.
Zarana se pronašao u inženjerskom pozivu, surađujući u timovima pod očevim vodstvom, prvo u Daimler-Benzu, a kasnije i u sklopu neovisnog konzultantskog biroa, na ključnim projektima 1930-ih, od Auto Uniona do Volkswagena (KdF-a).
Nije bilo lako biti (jedini) sin legendarnog Ferdinanda Porschea, tvorca Bube i jednog od najuspješnijih konstruktora u povijesti, a Ferry je to obavio na najbolji mogući način.
Ferdinand 'Ferry' Anton Ernst Porsche (1909. - 1998.) nakon II. svjetskog rata, dok mu je otac, zbog intenzivne suradnje s Nacistima, 22 mjeseca proveo u zatvoru, zaslužan je za pokretanje Porscheove proizvodnje u austrijskom Gmündu.
1938.: straga Robert Ley (šef programa KdF) i Ferdinand Porsche, sprijeda Adolf Hitler i vozač Ferry Porsche
Da nije 'repa bez korijena', pokazao je već 1946., roadsterom 356 Nr. 1, sa središnje postavljenim motorom Bube, iz kojeg je 1948, napravljen tržišni coupe 356, na izvornoj Bubinoj koncepciji s motorom straga
Zanimljivo je da je prvih pedesetak primjeraka moralo biti proizvedeno u austrijskom mjestu Gmünd, u Koruškoj blizu Villacha, gdje svakako vrijedi posjetiti ondašnji muzej automobila.
Tek su se 1949. uspjeli vratiti u Stuttgart, gdje im je nominalno bio smješten konstrukcijski biro. Nakon toga počinje fantastična priča o uspjehu porodične tvrtke, kojom će Ferry rukovoditi do umirovljenja 1989. te je pretvoriti u jednog od najcjenjenijih proizvođača automobila na svijetu.
Njegov uspjeh potvrđuje genijalnost pretvaranja konfekcije u zlato. Taj je model bio temelj svih kasnijih uspjeha Porschea, prvenstveno prvog 911 iz 1963., kojeg je dizajnirao njegov sin Ferdinand 'Butzi'. Slavni je 'Elfer' postao najuspješniji tržišni sportski auto u povijesti.
Cijela se Ferryjeva poslovna filozofija može sažeti u njegovoj često citiranoj izjavi: 'Želio sam napraviti automobil koji neće biti nešto za svakoga, nego sve za neke'. Nakon umirovljenja povukao se na obiteljsko imanje u Austriji, gdje umire 27. ožujka 1998. (Dino Milić Jaković/Autoportal)