Već i sama činjenica da je u prošloj godini za novu ravnateljicu Muzeja moderne i suvremene umjetnosti Rijeka imenovana Branka Benčić, koja zajedno s renomiranim multimedijalnim umjetnikom Matijom Debeljuhom kreira program Apoteke, dovoljna je potvrda kvalitete ovog vodnjanskog prostora
(Snimio Dejan Štifanić)
Već i sama činjenica da je u prošloj godini za novu ravnateljicu Muzeja moderne i suvremene umjetnosti Rijeka imenovana Branka Benčić, povjesničarka umjetnosti i kustosica koja zajedno s renomiranim multimedijalnim umjetnikom Matijom Debeljuhom kreira program Apoteke, dovoljna je potvrda kvalitete ovog površinom relativno malog, ali kulturnim događajima iznimno bogatog prostora napuštene ljekarne u središtu starogradske jezgre u Vodnjanu.
Programi različitog formata
K tome je Branka Benčić, s dvojicom inozemnih kolega, kurirala program udarnog prošlogodišnjeg događaja suvremene umjetnosti - Trećeg bijenala industrijske umjetnosti "Ravno u sunce" s radovima 66 domaćih i međunarodnih umjetnika i umjetničkih kolektiva (ne treba zaboraviti ni njena dva predstavljanja Hrvatske na Bijenalu u Veneciji), dok je Matija Debeljuh upravo u produkciji Apoteke prošle godine u Istarskom narodnom kazalištu režirao kazališnu predstavu "Sliparija" po istoimenom romanu Milana Rakovca (te kreirao video rad za istu predstavu), a nešto ranije i kratki eksperimentalni film "Gubilište" prema romanu Mirka Kovača.
Koncipirana kao 'project room', Apoteka je mjesto realizacije programa različitog formata, otvorenog za različite umjetničke medije, pozicije i prakse, nizom privremenih sadržaja promjenjiva karaktera, mjesto susreta i razgovora, otvoreni poligon umjetničkog, kustoskog, programskog istraživanja.
Brojna etablirana imena
Etablirana i međunarodno priznata umjetnička imena gostovala su prošle godine u Apoteci - od Silva Šarića s izložbom "Carte blanche" i Davida Maljkovića ("Gallery Separation Guide"), organizirana je izložba radova pokojne Marine Orlić ("Bez naziva/Uljanik"), te izložba Sare Perović ("Noge moga oca"), dok je Apoteka producirala izložbu "Prazni sati" u okviru projekta "Cinemaniac - Misliti film" i u sklopu Pulskog filmskog festivala. Projekt Cinemaniac, zahvaljujući kojem su u Pulu dolazila top art imena, već 19 godina vodi i kreira Branka Benčić.
Apoteka je prošle godine potpisala još nekoliko vrijednih produkcija: "Nevidljiva Savičenta: Žene Minorne Spekulacije, sekvenca 1", zatim F:I:L:M:S:K:A:T:E:K:A te "Tri svjetlosne intervencije" i "Place to Stay".
U programu 'Kino umjetnika' prikazan je slovenski dokumentarni film Damjana Kozolea "Kustoska soba - Igor Zabel: Kako umjetnost učiniti vidljivom".
Dogodila su se i Apotekina gostovanja poput izložbe Gorana Trbuljaka u galeriji Photon u Ljubljani. Apoteka je gostovala i na sajmu Nesvrstani u zagrebačkoj Laubi, dok je vodnjanski prostor ugostio Kino Katarinu (koji jako dobro vodi Marta Baradić). Također, Apoteka je u MoRE Museumu - Muzeju odbijenih i nerealiziranih projekata priredila prošle godine i izložbu "Antun Motika - Untitled (Svjetlosni štafelaj)". Zaključno, Apoteka neupitno liječi i snaži duh.