(Hina/EPA)
Nacionalni muzej moderne umjetnosti otvara u utorak u zagrebačkoj Galeriji "Josip Račić" izložbu "Krici i šaputanja" suvremene hrvatske umjetnice Lidije Šeler.
Radovi koje sada predstavlja prvi put nadahuti su Bergmanovom psihološkom dramom 'Krici i šaputanja' iz 1972.
"Dva diptiha i jedan triptih većih dimenzija pretežno ostvareni u crnoj, bijeloj i crvenoj hommage su scenografiji i kostimima iz filma", istaknula je u predgovoru izložbe povjesničarka umjetnosti Romina Peritz.
Podsjetila je da to nije prvi put da umjetnica poseže za filmskim klasikom kao nadahnućem - isto je napravila 2014. s Kurosawinim filmom "Snovi“, no i Bergmanov film zapravo je samo polazište za radove u kojima je prisutna jaka osobna komponenta.
"Na tragu 'twomblyjevske' poetike Lidija Šeler stvara svoje vlastite 'krikove i šaputanja' te u gotovo monokromnim platnima koja za svoje polazište zaista imaju bergmanovsku filmsku atmosferu i ugođaj, vodi nas puno dalje od toga, u svijet osobnih emocija i vlastite posvećenosti slikarstvu i na koncu u svijet gdje je čovjek neraskidiv dio prirode", ocijenila je Peritz.
Predstavljen slike mogu se doživjeti i kao posve apstrahirani pejzaži promatrani u različito doba dana, odnosno kao svojevrsne suvremene verzije tradicionalnog likovnog žanra - bijelo jutro, crveni suton i crna zimska večer ili noć oni su ugođaji koji se mogu vidjeti kroz velike staklene stijene njezina ateljea, ali sada interpretirani njezinim slikarskim rukopisom i energijom.
Lidija Šeler (1965., Sisak) diplomirala je 1989. na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Miroslava Šuteja. Izlaže od 1986. godine i boravi na studijskim putovanjima diljem svijeta. Nagrađivana je autorica čiji se radovi nalaze u domaćim i inozemnim muzejskim fundusima.
Zbog epidemiološke situacije službeno otvorenje neće se održati, a izložba se u Galeriji "Josip Račić" može razgledati do 9. siječnja.