OŠTRO OTVORENO PISMO

UMJETNIČKO OBRAZOVANJE OMALOVAŽENO I PODCIJENJENO Tko je ovdje lud? Ministarstvo zaboravilo na povratak učenika u glazbene škole

| Autor: Zoran ANGELESKI

Čitam sve te odredbe i pokušavam se pronaći u svemu tome, nažalost, bezuspješno. Glazbenih škola NEMA! Napominjem da smo mi ŠKOLA, po svim parametrima. I to škola koju Vi plaćate. Tko je ovdje lud, pita se profesorica Zorica Mihajlović s uglednog zagrebačkog Glazbenog učilišta "Elly Bašić", i tvrdi da bi se u glazbenim školama nastava prema novim standardima mogla odvijati bez problema

 

 

U iznimno frustrirajućoj priči o povratku učenika u škole i dominantnoj online nastavi, medijska svjetla dosad su prilično izbjegla glazbene škole u Hrvatskoj.

To se donekle promijenilo ovog vikenda kada je otvoreno, oštro i emotivno pismo ministrici znanosti i obrazovanja Blaženki Divjak poslala profesorica klavira na uglednom zagrebačkom Glazbenom učilištu "Elly Bašić" Zorica Mihajlović, ponukana nemarom ministarstva koje je od povratka u školske klupe potpuno izostavilo sve glazbene škole u Hrvatskoj.

Ultimativna vrijednost nacije

- Na ovaj čin potaknuo me sram, ponajprije zato što nisam ni znala, niti mogla roditeljima svojih učenika odgovoriti na pitanje vraćamo li se u učionicu ili ne. Umjetničko obrazovanje, prvenstveno mislim na glazbene škole, opet je stavljeno na marginu općeg interesa, omalovaženo i podcijenjeno. Čitam sve te odredbe i pokušavam se pronaći u svemu tome, nažalost, bezuspješno. Glazbenih škola NEMA! Želim obratiti pozornost na to da mi nismo ni blizu strukovnih i autoškola. Napominjem da smo mi ŠKOLA, po svim parametrima. I to škola koju Vi plaćate. Nimalo ne omalovažavajući strukovne škole i sve ostalo navedeno, opet se pitam tko je ovdje lud, veli ova profesorica klavira i dodaje: "U našim školama je na jednog učenika troje ili više potpuno posvećenih profesora, mi dajemo ovoj zemlji mlade ljude s autonomnim stavom i profinjenim vrijednostima. Mi smo ultimativna vrijednost naše nacije".

- Uzimajući u obzir popuštanje pandemijskih mjera, upravo glazbene škole su one u kojima bi se nastava prema novim standardima mogla bez problema odvijati, kaže profesorica Mihajlović. 

Radimo do sitnih noćnih sati 

Svaki dan se, nastavlja ona, devet do deset sati, u realnom protoku sata, preslušavaju i komentiraju snimke učenika, snimaju se i šalju vlastiti metodički materijali kao pomoć djeci, sve do sitnih noćnih sati! Naravno, razumljivo je da u ovoj teškoj situaciji ne honorirate rad subotama, smjenski rad, iako sad radim u tri smjene, veli ona.

- Sve razumijem, ali ne razumijem zašto se niste pobrinuli za nas, onako kako to zaslužujemo. Obratite posebnu pozornost na umjetničke škole, srdačno Vas molim. Svi želimo dobar završetak ove priče, a još bolji nastavak. Cijenim i poštujem rad sviju, ali odgovorno tvrdim da je u slučaju umjetničkih škola napravljen ogromni propust, zaključila je profesorica klavira Zorica Mihajlović.

U načelnom odgovoru iz Ministarstva znanosti i obrazovanja (umjesto ministrice) Petra Jenjić, koordinatorica na projektu 'Cjelovite kurikularne reforme', kazala je, među ostalim, da je epidemiološka slika uvjetovala razvoj nastave na daljinu i/ili povratka djece u škole.

- Naputak je da se, ako je moguće, nastava do kraja školske godine odvija na daljinu, dok se nekolicina djece koja nema kvalitetne uvjete za obrazovanje od kuće može vratiti u školske klupe. Dakako, ovo rješenje nije idealno, niti odgovara svima, ali je rezultat najbolje procjene epidemiologa i nadležnih službi koji, kao i svi mi, nastoje zaštititi djecu i nastavno osoblje te njihove obitelji, zaključuje koordinatorica u resornom ministarstvu.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter