PERFORMANS SOUNDPAINTING PLATFORME

TRENIRANJE PRISUTNOSTI / VJEŽBANJE SPONTANOSTI: Moćno i nježno - istovremeno!

| Autor: Zoran ANGELESKI

Dramaturgija je poštovala nešto organsko, intuitivno, nešto što je prije riječi i zvuka, a razmahanosti nisu smjerale disonantnom mahnitanju nego upravo suptilnom obilaženju motiva i naboja koji bi povremeno proplamsali

Zamišljen kao konceptualna društvena igra prenesena u performativno-izvedbeni kontekst, multidisciplinarni performans Soundpainting platforme Pula pod nazivom "Treniranje prisutnosti/Vježbanje spontanosti" uspješno je izveden u petak u koncertnoj dvorani "Rondo" u Rojcu.

Ritam kretanja i glazba

Dramaturgijom koja je poštovala nešto organsko, intuitivno, nešto što je prije riječi i zvuka, uz razmahanosti koje nisu smjerale disonantnom mahnitanju nego upravo suptilnom obilaženju motiva i naboja koji bi povremeno proplamsali, izvedba performansa djelovala je istovremeno moćno i nježno. Improvizirana glazba pratila je ritam kretanja tijela plesačica, koje su baterijskim lampama u rukama bile dirigentice, zadajući udarce, temeljni ritam, ključne obrate i nove registre.

Glazbena dramaturgija integrirala je glas, tijelo i instrumentalnu imaginaciju pretvarajući na momente izvedbu u čisti vokalni izričaj (glas), a na momente u glumačko-glazbeni (glas-tijelo-glazba), te u čisti glazbeni (glazbe, instrumentalni krešendo).

Pored glazbe instrumenata, izvedba je nadopunjena "glazbom jezika", govorenjem koje svojim glazbenim rezoniranjem proširuje temeljno značenje izgovorenog. Hvatanjem vibracije zvuka, instrumentalna fraziranja zaokružuju melodijske cjeline. Pritom, važnu ulogu odigrala je i tišina, stišavanja, jednako važna u usvajanju impulsa i stvaranju prostora za aktiviranje novih elemenata igre.

Mnoštvo kontrasta

Iako su se instrumentima razvijale teme s visokom dozom samostalnosti, izvedba vrlo slobodnog zamaha gradila se u cjelinu koja je ritmički i harmonijski impresivno funkcionirala. Uz mnoštvo kontrasta, najvećim je dijelom djelovala nježno i suptilno ugođena.

Dvanaesteročlani sastav izvedbenih umjetnika (dvije plesačice i desetero glazbenika), koji su igru ispunili vlastitim autorskim sadržajem, činili su Ivana Vojnić Vratarić, Korana Daić Hrvoje Nikšić, Nenad Sinkauz, Igor Pavlica, Tena Novak, Milena Đukanović, Luka Žužić, Marko Grbac Knapić, Branko Nikolić, Alen Sinkauz, Neven Radaković, a potonji je autor konceptualne performativne partiture.

Konceptualna društvena Igra, kako su u najavi pojasnili organizatori, poznaje samo "sadašnjost", a hoće li "dočekati budućnost", i "kakva će ta budućnost biti", odgovornost je svakog pojedinog igrača te u prvom redu, ovisi o njihovoj sposobnosti da budu i ostanu prisutni. Prisutnost i spontanost dva su aspekta koja igru čine mogućom, posredstvom kojih se igra kanalizira i materijalizira pred publikom, a sam performans bio je uspješan pokušaj ta dva aspekta

Komunikacija i interakcija unutar izvedbe ostvarena su posredstvom autorskog znakovnog jezika Nevena Radakovića za skladanje u realnom vremenu, koji svoje ishodište pronalazi u Soundpaintingu Waltera Thomsona, Conductionu Lewerencea Butch Morrisa i game-play kompoziciji Johna Zorna. Organizator je Neven Radaković u suradnji sa Soundpainting platformom Pula, uz financijsku podršku Ministarstva kulture RH-a, Istarske županije i Grada Pule.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter