MULTIDISCIPLINARNI PERFORMANS U ROJCU

SOUNDPAINTING PLATFORMA PULA: Igra bez unaprijed pripremljenog sadržaja

(D. ŠTIFANIĆ)

(D. ŠTIFANIĆ)


Jedanaestero umjetnika - Igor Pavlica (ex Haustor), Hrvoje Nikšić, Tena Novak, Milena Đukanović, Vinka Burić, Nenad Kovačić, Ivana Vratarić Vojnić, Marko Grbac Knapić, Branko Nikolić, Korana Daić i Neven Radaković - igri su donijeli vlastiti sadržaj u trenutku izvedbe

Izvedbu dojmljivog, stvaralački zahtjevnog a zaigranog multidisciplinarnog performansa "Treniranje prisutnosti" preksinoć je u koncertnoj dvorani Rondo u Rojcu predstavilo 11 umjetnika ujedinjenih u Soundpainting platformi Pula. Performans je bio zamišljen kao društvena igra prenesena u izvedbeno-performativni kontekst, kao igra komunikacije i interakcije, lišena unaprijed pripremljenog sadržaja.

Komunikacija i interakcija ostvarila se posredstvom autorskog znakovnog jezika za skladanje u realnom vremenu. Ishodište autorski jezik pronalazi u Soundpaintingu (Walter Thomson), Conductionu (Lewerence "Butch" Morris) i game-play komopziciji (John Zorn).

Dvije plesačice i devetero glazbenika, redom Igor Pavlica (ex Haustor), Hrvoje Nikšić, Tena Novak, Milena Đukanović, Vinka Burić, Nenad Kovačić, Ivana Vratarić Vojnić, Marko Grbac Knapić, Branko Nikolić, Korana Daić i Neven Radaković igri su donijeli vlastiti sadržaj u trenutku izvedbe. Pri tome, fokus igre nije bio na onom "što" je sadržaj koji će donijeti, već "kad" i "kako" će ga donijeti.

- Igra poznaje samo "sadašnjost", a hoće li "dočekati budućnost" ovisi o sposobnosti izvođača da ostanu prisutni i fokusirani. Spontanost i prisutnost dva su aspekta koji igru čine mogućom, a performans je pokušaj "treniranja" te "prisutnosti", odnosno, "vježbanja" te "spontanosti", pojasnio je uoči performansa voditelj platforme Neven Radaković, dirigent, skladatelj i teoretičar glazbe.

Koncept za izvedbu performansa istražuje odnos kompozicije u realnom vremenu i slobodne improvizacije, konceptualnog i spontanog izvedbenog samoizražavanja, odnos fiktivnog i realnog vremena, prošlog i sadašnjeg, te mogućnosti decentralizacije odnosa dirigent-ansambl/skladatelj-izvođač. (Z. ANGELESKI)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter