FESTIVAL PLESA I NEVERBALNOG KAZALIŠTA

SNJEŽANA ABRAMOVIĆ MILKOVIĆ: Festival kao mjesto razmjene kontakata i znanja

| Autor: Vanesa BEGIĆ
Snježana Abramović Milković

Snježana Abramović Milković


Susretali smo se s mnogim izazovima tijekom godina, ali ova godina je zaista posebno zahtjevna, no usprkos pandemiji publika će moći uživati u plesnim predstavama od 24. do 26. srpnja. Okolnosti pandemije utjecale su na smanjenje budžeta i na posebne mjere provedbe programa prema preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, što su veliki produkcijski izazovi

Sa Snježanom Abramović Milković razgovarali smo o ovogodišnjem Festivalu plesa i neverbalnog kazališta koji će, kao i svake godine, po 21. put Savičenta ugostiti krajem srpnja, preciznije od 24. do 26. srpnja.

- Koronavirusu unatoč, i ove će se godine održati Festival plesa i neverbalnog kazališta. Kako će biti koncipirano ovogodišnje izdanje?

- Festival plesa i neverbalnog kazališta doživjet će svoje dvadeset i prvo izdanje što nije mali period, dvije dekade ozbiljnog umjetničkog posla. Susretali smo se s mnogim izazovima tijekom godina, ali ova godina je zaista posebno zahtjevna, no usprkos pandemiji publika će moći uživati u plesnim predstavama od 24. do 26. srpnja. Okolnosti pandemije utjecale su na smanjenje budžeta i na posebne mjere provedbe programa prema preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, što su veliki produkcijski izazovi koji su zahtijevali posebne pripreme. Festival će se odvijati u skraćenom izdanju, ali zato ne i manje zanimljivom pod posebnim epidemiološkim mjerama koje se propisane za kazališne izvedbe, što neće utjecati na kvalitetu programa. Još jedanput je sjajan produkcijski i tehnički tim festivala na čelu s Petrom Glad Mažar dokazao visoku profesionalnu razinu i spremnost jer iza kontinuiteta rada stoji velika posvećenost i znanje pa nije čudno da je Savičenta već dugo sinonim za ples.

Žao mi je što nećemo imati uobičajeno veliki broj posjetitelja s obzirom na preporučene razmake među gledateljima zato preporučujem svim gledateljima da što prije svoje ulaznice kupe online na www.svetvincenatfestival.com.

Zajedništvo

- Predstavite nam ovogodišnje izvođače?

- Predstave se na različite načine bave zajedništvom kroz tjelesnost i ljubavlju kroz dodir, svime onime što nam se u suvremenosti pandemije čini kao vrijeme ponašanja koje je iza nas, jer ispred nas je doba usamljenosti i izolacije koliko god imamo potrebu za društvenom solidarnošću.

Osim toga festival je prije šest godina postao prezentacijski partner Aerowaves mreže koja bira dvadeset najzanimljivijih mladih europskih koreografa svake godine i na taj način imamo uvid ne samo u nove trendove, već u bazu novih koreografskih imena i svake godine ih dovodimo u Svetvinčenat. Ove godine ćemo vidjeti plesne predstave iz Belgije, Španjolske, Italije, Francuske i Hrvatske. Žao mi je što smo iz epidemioloških razloga morali otkazati nastup Bitef dance Company s predstavom "Prostor za revoluciju".

Istaknula bih poetsku francusku predstavu "Des Gestes Blanc" duet oca i sina, djeteta koji na dirljivi način govori o pojmu očinske i sinovljeve ljubavi i povezanosti, predstavu "Trama" španjolske koreografkinje Roser Lopez Espinosa koja će ujedno voditi radionicu plesa i predstavu "Gore" Zagrebačkog plesnog ansambla u koreografiji Ferenca Fehera, mađarskog koreografa.

- Ove će se godine koristiti i nova pozornica - livada kod Kaštela.

- Nije prvi put da se predstave na Festivalu izvode na livadi ispred Kaštela, tzv. Žlinji. Tu su nastupali od velikih cirkuserja poput Jo Bituma iz Francuske do performansa Šikuti Machine. Festival je koristio dosta zanimljivih pozicija prekrasnog savičentinskog eksterijera, čak i same zidine kaštela u nastupu aerodance grupe "Il Posto" iz Italije.

- Koje su ovogodišnje novosti?

- Festival se etablirao kao festival cross over žanrova svojom otvorenošću prema raznim utjecajima i implementaciji multimedije, teatra objekta, cirkuserije, dramskog teatra u suvremeni ples. To je davalo dinamiku festivalu sve ove godine i pokazao se kao dobar recept za razvoj publike. Ostali smo vjerni tom konceptu. Festival je kao mjesto susreta bio dugi niz godina mjesto ne samo razmjene iskustava, već i razmjene kontakata i znanja, a isto tako mjesto društvenog etabliranja plesa. Na festivalu su se dogodila mnoga poznanstva koja su prerasla u suradnje pa iz toga proizlazi da je uloga festivala ne samo u razvoju publike, već zaista i u razvoju plesnih trendova na našoj sceni.

Esbat

- I plesačica rodom Puljanka, Aleksandra Mišić, predstavit će svoj novi projekt.

- Gledatelji će moći vidjeti premijernu izvedbu predstave "Esbat" u koreografiji Aleksandre Mišić i izvedbi Zagrebačkog plesnog ansambla koja je nadahnuta poviješću Savičente, njenim pričama i legendama, a sastoji se od fragmenata sjećanja i ispripovijedanih iskustva mještana. Predstava je financirana kroz projekt Nevidljiva Savičenta, prevođenje tradicije u suvremenu kulturu. Mislim da će biti jako zanimljiva lokalnoj publici.

- Planovi za budućnost manifestacije.

- Prije svega nadam se da će kulturne manifestacije opstati, izazovna su ekonomska vremena ispred nas iako i kada nisu bila toliko izazovna Festival se nije mogao pohvaliti dostatnim financiranjem. Nažalost, nikada nismo uspjeli spojiti kvalitetni, a ne prigodničarski kulturni sadržaj s turizmom. Možda budemo jednog dana, a nadam se da ćemo i tada imati dovoljno entuzijazma za rad.

Kako je kruna festivala uređenje prostora Mediteranskog plesnog centra u Svetvinčentu, koji ima edukacijsko izvedbenu namjenu, mislim da je kontinuitet festivala ustvari kontinuitet rada MPC-a. U MPC-u se održavaju međunarodni rezidencijalni programi, a samo ove godine u predselekciji prijavilo se više od 160 plesnih kolektiva iz cijelog svijeta od Kanade, SAD-a, Meksika, Rusije do Novog Zelanda. Tako da je suvremena plesna scena u Hrvatskoj dobila respektabilni prostor za rad.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter