NAGRAĐENI RADOVI

S 50. revije Hrvatskog filmskog stvaralaštva u Pulskoj filmskoj tvornici: SLABAŠNA GOZBA ZA 50. ROĐENDAN

Nagrađena Sara Jurinčić

Nagrađena Sara Jurinčić


Prvu nagradu podijelili su filmovi "Remiza", "Mjesto odakle vam pišem pisma" i "3. rujna 2015.", a filmski najpunokrvnija za potpisnika ovog teksta je "Remiza"

Tijekom proteklog vikenda u zagrebačkom Kinu Tuškanac održana je jubilarna 50. Revija hrvatskog filmskog stvaralaštva na kojoj su prikazana 32 filma različitih rodova. Zadnjeg dana revije peteročlani žiri (redatelji Vladislav Knežević i Hana Jušić, montažer Hrvoje Mršić, filmolog Hrvoje Turković i glumica Sara Stanić) dodijelio je osam nagrada i četiri priznanja nakon javnog žiriranja po pravilima UNICA-e, a nagrađeni filmovi prikazani su pred pulskom publikom, zahvaljujući agilnim voditeljima Pulske filmske tvornice.

Prednjače Restartovi radovi

Među prikazanim filmovima kvalitetom definitivno prednjače radovi nastali u okviru Restartove Škole dokumentarnog filma, koji su opravdano osvojili tri prve i jednu drugu nagradu.

Prvu nagradu podijelili su filmovi "Remiza", "Mjesto odakle vam pišem pisma" i "3. rujna 2015.", a filmski najpunokrvnija za potpisnika ovog teksta je "Remiza". Autor Aron Kovačić prati jednu kišnu večer u istoimenom zagrebačkom kvartu natopljenu noirovskom atmosferom, a osim što ga odlikuje sjajna fotografija, film se ističe i pažljivo doziranim ambijentalnim zvukovima.

Prvonagrađen je i rad "3. rujna 2015." u kojemu autorica Sara Jurinčić inteligentno povezuje banalnost novinskih naslova s iznimno neugodnim osobnim iskustvom, koristeći se kombinacijom dokumentarnih kadrova s kolažiranjem i animacijom. Nikolina Bogdanović u kratkom filmu "Mjesto odakle vam pišem pisma", također dobitnikom prve nagrade, inteligentno koristi formu foto-romana tako što niže fotografije koje je bakina sestra 1950-ih slala iz Njemačke i nadopunjuje ih titlovanim opaskama, što rezultira duhovitim komentarom potrošačkog društva iz socijalističke perspektive. Restartov uspjeh na 50. Reviji dodatno je potvrđen drugom nagradom za film "Kako je Tanja ostala sama", u kojemu se redateljica Mia Sidorov koristi sličnim stilom kao prvonagrađena Nikolina Bogdanović. Paradoksalno je u vezi radova Restartove Škole dokumentarnog filma da niti jedan nije čisti dokumentarac, ali su zato za čiste dokumentarce nagrađeni studenti Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu. Pritom je drugonagrađeni rad "Svaki dan se rodi novi mustang" (redatelj Jozo Schmuch) prava enigma s obzirom na količinu nagrada (osvojio je i nagradu publike) koje je dobio u odnosu na svoju kvalitetu. Redatelj se bavi svojom problematičnom obitelji s obiljem "talking heads" kadrova, a tehničko-izvedbeni amaterizam filma (tresući kadrovi, očajan zvuk i drugo) pretjeran je čak i za jednu studentsku vježbu. Nešto bolji je trećenagrađeni rad "Doma za Božić" (redatelj Tomislav Đurinec), barem u tehničko-izvedbenom smislu, iako ovakav način tretiranja homoseksualnih odnosa i otkrivanja članovima obitelji zaostaje za onim što je na tu temu već rađeno u domaćoj kinematografiji. Treće mjesto s ovim filmom dijele još eksperimentalni "Kartograf" (redateljica Daria Blažević) i animirani "Paranoja paranoje" (redateljica Katarina Jukić), a u Pulskoj filmskoj tvornici prikazan je i film "Gesta za Sisak" (redateljica Katerina Duda), koji je osvojio nagradu kritike.

Pozitivna tendencija

Ako kvantitativno analiziramo nagrade, očita je dominacija dokumentaraca i redateljica, što je svakako pozitivna tendencija. No, ako gledamo kvalitetu nagrađenih filmova, situacija i nije tako sjajna (osim spomenute Restartove produkcije). Bilo bi sjajno da je za jubilarnu obljetnicu bilo i obilja dobrih filmova, da se 50. rođendan dostojanstveno obilježi, ali što je tu je. Nadajmo se da će kinoklubaši, studenti i drugi neprofesijski filmaši dobro iskoristiti nadolazeću godinu i popraviti statistiku na sljedećem revijskom izdanju. (Elvis LENIĆ)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter