NAJNOVIJE


SAJAM KNJIGA U ISTRI

ADIO, TRAFIKONTE! MUSTAFIĆ: Predrag Lucić je bio ono što mi u Bosni kažemo - NENADJEBIV

Predrag Lucić (Arhiva)

Redatelj Dino Mustafić je opisao "najznačajniju generalnu probu u svom životu", na kojoj je Lucić sjeo do njega i ponekad ga nešto pitao, no onda bi to pitanje ponovio. Tad je konačno rekao "znaš, siguran sam da sam te to pitao prije deset minuta, ali ponovi mi još jednom"

Zbirka drama i songova "Cervantesov trg" Predraga Lucića predstavljena je na 24. sajmu Sa(n)jam knjige u Domu hrvatskih branitelja. Crveni salon u kojem se predstavljanje odvijalo skoro da je postao pretijesan s obzirom na toliko brojnu publiku koja je došla slušati o pokojnom Luciću i njegovoj knjizi. Neki su došli satima prije zakazanog vremena kako bi zauzeli mjesto u auditoriju.

O knjizi koja ima 480 stranica su govorili Lucićevi drugovi iz vremena Feral Tribunea Boris Dežulović i Viktor Ivančić, zatim redatelj Dino Mustafić, a njih je pitanjima usmjeravao urednik knjige Kruno Lokotar koji se u prvom dijelu fokusirao na činjenicu da je Lucić bio "skoro diplomirani redatelj", budući da je studirao kazališnu i radio režiju na Fakultetu dramskih umjetnosti u Beogradu. Lokotar je zato htio znati tko je "kriv" za to što Lucić nije postao najveći kazališni redatelj na svijetu, iako se režijom bavio. Dobio je priliku da, tada još kao student na trećoj godini, režira otvaranje Splitskog ljeta, za što je dobio katastrofalne kritike.

Odgovarajući Lokotaru koji je tražio "krivca" za to što danas Lucića prije svega znamo kao novinara i satiričara, umjesto kao redatelja i dramskog spisatelja, Dežulović, koji je autor uvodnog teksta u knjizi, svoj je retorički prst uperio prema Ivančiću koji ga je upoznao s Lucićem.

Jugo skandalčić

- Niti izbliza se nismo vidjeli u novinarstvu, u čemu ćemo nakon toga biti 30 godina, komentirao je Dežulović, dodavši da bi, da nije bilo tog sudbonosnog susreta, on danas bio građevinski poduzetnik.

Nakon mjesec dana na stranicama Nedjeljne Dalmacije pokrenuli su Feral Tribune koji je odmah zabranjen, Nedjeljna povučena s trafika i nastao "pristojan jugoslavenski skandalčić", a trojac završio na sudu. Optužba? Širenje lažnih vijesti koje je tada, krajem osamdesetih, bilo kazneno djelo. Sudac je ipak bio dovoljno pametan da ih ne osudi.

- Razbili smo jugoslavensku državu 0:1 na njihovom terenu i više nije bilo nazad, slikovito objašnjava Dežulović.

Lucić je prije nekoliko godina počeo bjesomučno izbacivati dramske tekstove, a "Cervantesov trg" ne obuhvaća ih sve jer u njemu nisu objavljeni dramski tekstovi koje je pisao kao student i, kako reče Ivančić, "nikada taj teatar nije iz njega izašao".

Prvi je ipak iz Lucića na papir izašao "Aziz ili Svadba koja je spasila zapad", tekst pisan za splitsko Hrvatsko narodno kazalište po motivima Brechtovog "Pira malograđana". No, tadašnji intendant kazališta Milan Štrljić odbio ga je s obrazloženjem "da vrijeđa osjećaje muslimana", što je Dežulović nazvao "kukavičkim" i "šupačkim". U međuvremenu, radio je Lucić i Goldonijem inspirirane "Istarske barufe" u suradnji s pulskim Istarskim narodnim kazalištem, "Alana Forda", napisao "Lizistratu"... (Mladen RADIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM I ONLINE IZDANJU OD UTORKA


Podijeli: Facebook Twiter