SANJA OPLANIĆ

Predstavlja se u Zajednici Talijana Novigrad: PRIČE IZ SRCA U DOBA KORONE

Likovni izričaj, naizgled banalan, ali ritmički strukturiran kroz slagalicu srdaca u kompleksnu kompoziciju satkanu od pabiraka, potaknut je autoričinom potrebom za međusobnim povezivanjem ljudskih srca kao vapaj (ili zov) upućen iz osamljenosti nastaloj u čovjekovoj izolaciji u doba koronavirusa, rekla urednica izložbenog kataloga Lorella Limoncin Toth

| Autor:  Sanja BOSNIĆ
Izložba

Izložba


"Ovo je prva pandemija prouzročena koronavirusom", rekao je direktor Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) Tedros Adhanom Ghebreyesus prije dvije godine, 11. ožujka 2020. nakon čega na zemlji više ništa nije bilo isto, jer se moralo odustati od svijeta kojega poznajemo. Virus se širio alarmantno, a ljudi su pokušavali uspostaviti normalan život u samoizolaciji.

Prekjučer je Nacionalni stožer civilne zaštite donio novu odluku o ublažavanju epidemioloških mjera i život se postupno stabilizira. Vizualizirano prisjećanje na dramatično razdoblje pandemije, na koje je, nadamo se stavljena točka na "i", priredila je likovna umjetnica Slavica Oplanić u Zajednici Talijana Novigrad, na izložbi stvaranoj u danima pandemije, nazvanoj "Priče o srcima/Racconti di cuore".

- Likovni izričaj, naizgled banalan, ali ritmički strukturiran kroz slagalicu srdaca u kompleksnu kompoziciju satkanu od pabiraka, potaknut je autoričinom potrebom za međusobnim povezivanjem ljudskih srca kao vapaj (ili zov) upućen iz osamljenosti nastaloj u čovjekovoj izolaciji u doba koronavirusa, rekla je urednica izložbenog kataloga Lorella Limoncin Toth.

Radi se o svojevrsnom introspektivnom slikovnom dnevniku autorice, koja je samim nazivom izložbe uvukla emotivno gledatelja u dubinu njezina simboličnog, dokumentarističkog značenja, proisteklog iz refleksija duševnog stanja umjetnice proživljenog u doba pandemije. Izložbeni prostor razigran materijaliziranim motivima neobuzdanih srdaca na platnima zračio je unutarnjom energijom autorice koja je koloristički vrlo ekspresivno podastrla promatračima svoju priču iz dubine srca slikanu onih uznemiravajućih dana. Naime, izloženi radovi stvarani su u vrijeme početnog nadiranja zlokobnog koronavirusa, a izložbeni je postav bio podijeljen u dvije glavne međuzavisne cjeline koje opisuju to doba.

U prvome dijelu postava, autorica je izložila radove s motivima srca nastale u izolaciji, između četiri zida, kada su ljudi bili na fizičkoj distanci, paralizirani u svom obličju straha, što ih je s odmicanjem vremena poticalo na propitkivanje dubljeg smisla života i međuljudskih odnosa, ili kako je navela Limoncin Toth, da je to bilo vrijeme u kojem su ljudi pronalazili nove načine kako dublje zaroniti u sebe te ostati međusobno povezani.

- Za mnoge je doba samoizolacije značilo i uranjanje u dubinu duše te pronalazak sasvim novih interesa, hobija, prijatelja, kreativnih potencijala. Domišljati kakvi jesmo pronašli smo nove načine kako bismo i dalje ostali povezani, kako bismo i dalje mogli kreativno stvarati i družiti se, podsjetila je Limoncin Toth. Na izloženim radovima, uz svoj prepoznatljiv, suvremen stil, Oplanić je uz nanose blokova boja, unosila i svoj fini, topli senzibilitet koji zrači iz srdaca i vizualno je vrlo efektan stvarajući osjećaj ispunjenosti kod promatrača. Gledajući te radove, u čovjeku se oslobađa ono skrovito dijete u njemu pa s dječjim žarom i vedrinom komunicira sa slikama na zidu. Stoga su se na izložbi odlično stilski i tematski bili uklopili i dječji radovi autoričinih unuka, Dana, Davida, Perle i Victorije kojima je kroz igru i učenje uspjela prenijeti kreativan dar i ljubav prema slikanju koja nesputano isijava iz njihovih sličica tj. čistih dječjih srdaca.

U drugom dijelu izložbe Oplanić je predstavljenim radovima ukazala na sudjelovanje u međunarodnom likovnom projektu "Esketchamodacasa" koji na Facebooku promovira udruga Trieste Sketchers (od pojma sketcher što označava postupak skiciranja za razliku od osmišljenog klasičnog crtanja) i koji je od sredine ožujka 2020. do početka svibnja 2020. okupio 650 likovnjaka iz 28 svjetskih država. Svakodnevno su se zaljubljenici u crtanje sastajali na društvenoj mreži punih 49 dana kako bi objavili svoje uratke na predloženu temu iz svakodnevnice.

Upravo zato je ova međuzavisna izložba postala svojevrsni hommage onom vremenu gdje s današnje distance konstatiramo da su izolacija i usamljenost utjecale na autoričin, ali i ostalih autora novi pogled u stvarnost. Kroz svoje Facebook radove i mrežnu povezanost svjedočila je da su svijet i svakodnevnica omeđeni samo u čovjekovoj glavi i zapravo je ondašnja karantena mnogima bila snažan okidač, odnosno postala je izvor duhovnog bogatstva, put u dubinsko utočište duše i dragocjena utjeha u jednom vrlo dramatičnom povijesnom razdoblju za čovječanstvo.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter