ZAGREB

Nakladna kuća Alfa predstavila novu generaciju udžbenika

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Nakladna kuća Alfa predstavila je u utorak na virtualnoj konferenciji za novinare novu generaciju udžbenika, koji su, između ostaloga, i grafički, jezično te sadržajno prilagođenih učenicima s teškoćama u razvoju, a usklađeni su s udžbenicima za redoviti program.

Na konferenciji su govorili direktorica nakladništva izdavačke kuće Alfa Daniela Novoselić, logopetkinja Željka Butorac, voditelj Alfina odjela za marketing Domagoj Dedić i predstavnica Udruge hrvatskih učitelja razredne nastave Zvono Marica Jurec.

Ravnateljica Novoselić istaknula je da novi udžbenici daju potporu učiteljima, učenicima  i njihovim roditeljima u okruženju online nastave. Ovi se udžbenici razlikuju od dosadašnjih jer su usredotočeni na primjenu praktičnih znanja, a radi se o iznimno naprednoj digitalnoj verziji udžbenika, rekla je Novoselić.

Autori udžbenika su, napomenula je, istaknuti sveučilišni profesori metodičari te učitelji praktičari kojima je u oblikovanju udžbenika na prvom mjestu njihova primjena u nastavi.

Alfa je svojim učiteljima i učenicima osigurala najbolje digitalne udžbenike, koji udovoljavaju svim kriterijima što ih Zakon o udžbenicima zahtijeva od nakladnika digitalnih udžbenika - digitalno okruženje, virtualni pokus i interakcije, dodala je.

Logopetkinja Željka Butorac istaknula je da je Alfa pronašla ideju da udžbenici za djecu s posebnim potrebama budu pripremljeni za razrednu nastavu. Namijenjeni su svim učenicima koji imaju bilo kakve poteškoće s čitanjem, pisanjem, računanjem, za one koji imaju problema s koncentracijom, pažnjom i memoriranjem te za one s oštećenjem sluha i za one koji imaju nešto iz spektra autizma, naglasila je.

Vodili smo računa, istaknula je, da grafičkom i jezičnom prilagodbom udžbenika omogućimo učenicima da razumiju ono što je važno. Najvažnije je naučiti učenike da koriste i primjenjuju znanja koja slušaju u školi, a koja trebaju ponoviti i reproducirati, dodala je Butorac.

Tim smo putem nastojali oblikovati udžbenike, rekla je i dodala  da su omogućili i učiteljima da vide na koji se način mogu prilagoditi sadržaji  koji se učeniku predaju.

Učenicima smo pomogli tako da smo istovjetan udžbenik po izgledu, sadržaju i pitanjima napravili i za njih, jer nam je važno da se učenici s posebnim potrebama ne razlikuju od ostalih učenika u razredu, naglasila je.

Sve je napravljeno da i ti učenici prate sve ono što prati cijeli razred da se ne odvajaju jer cilj integracije je da budu dio razredne zajednice. Ovo je, smatra i velika pomoć učiteljima, a otvoreni smo i za sva njihova daljnja pitanja, dodala je. 

Voditelj Alfina odjela za marketing Domagoj Dedić predstavio je Alfinu pomoć učiteljima u vidu različitih listića. Listići su napravljeni za svaki nastavni sat  svakoga predmeta i prava su mjera onoga što je učitelju i učeniku potrebno za taj sat, rekao je Dedić i dodao kako su učiteljima ponudili i vrjednovanje na daljinu.

Naglasio je kako u udžbenicima iz engleskoga jezika pružaju mogućnost učiteljima i kreiranje virtualnih učionica.

Ponudio je i Alfa portal, koji je, tvrdi, repozitorij materijala i pravo metodičko blago na kojem svi učitelji mogu pronaći cjelokupnu razradu za sve predmete. Alfa će od 11. svibnja cjelokupni repozitorij materijala na portalu  otvoriti svim učiteljima  bez potrebne registracije, poručio je.

Predstavu je i a-udžbenik, namijenjen učiteljima i profesorima u osnovnim školama, te istaknuo kako se on pojavljuje prvi put u povijesti nakladništva. Taj udžbenik sažimlje sve prethodne stvari na jedno mjesto, rekao je i dodao kako je on zbroj klasičnoga udžbenika i metodičkoga priručnika.

Predstavnica Udruge hrvatskih učitelja razredne nastave Zvono Marica Jurec istaknula kako Alfin projekt omogućuje svima da daju svoj sud i komentar o udžbenicima. Kao učiteljica, smatra, da jer riječ o pozitivnom projektu.

"Udžbenici su primjereni predznanju učenika, omogućuju stjecanje trajnoga znanja potiču na aktivno učenje i koriste različite metode poučavanja", rekla je dodavši kako su sadržaji u njima povezani sa svakodnevnim životom, temeljeni na iskustvu učenika, a učenike usmjeravaju na istraživanje i kritičko promišljanje.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter