UGLEDNA NAGRADA

Multimedijalni umjetnika iz Vodnjana nagrađen u Osijeku: MATIJI DEBELJUHU GRAND PRIX 26. SLAVONSKOG BIENNALEA

Matija Debeljuh (Arhiva)

Matija Debeljuh (Arhiva)


Matija Debeljuh nagrađen je za rad "Studija za Gubilište", a riječ je o svojevrsnoj vizualnoj bilješci za "Gubilište", film u nastajanju koji se temelji se na istoimenom romanu Mirka Kovača

Matija Debeljuh, multimedijalni umjetnik iz Vodnjana, dobitnik je Grand Prixa 26. slavonskog biennalea Muzeja likovnih umjetnosti u Osijeku za rad "Studija za Gubilište". Odluka je to ocjenjivačkog suda manifestacije koji je radio u sastavu: dr. sc. Sandra Križić Roban, Ana Mušćet, Jelena Pašić, Sabina Salamon i Valentina Radoš.

Nagradu "Ex Aequo" dobili su Mario Matoković za rad "Neizvjesni prostori", Mitar Matić za "Enkaustike" i Đorđe Jandrić za rad "Hrpa-Elementa Sculpturae". Nagradu "Vlastimir Kusik" koja uključuje samostalnu izložbu u MLU u 2020. godini osvoji je Davor Sanvincenti za rad "Skoro ništa: i dalje noć". Priznanjem su nagrađeni Marija Škrobo Arambašić i Sonja Pregrad, a

Prostor naglašene temporalnosti

"Studija za gubilište" Matije Debeljuha je kao vizualna bilješka za "Gubilište", film u nastajanju koji se temelji se na istoimenom romanu Mirka Kovača, a čiji su motivi umjetniku služili kao literarni predložak.

- Kovačev magični realizam svoje mjesto pronalazi i kod Matije Debeljuha. Istražujući vremensku dimenziju, identitet subjekta, putovanje i sjećanje, narativ filma formira se kao mjesto susreta usložnjenih slojeva fikcije, kao prostor naglašene temporalnosti, a film poput alepha, kao da u jednoj točki sažima i reflektira projekcije prošlog, sadašnjeg i budućeg vremena, ističe Branka Benčić, povjesničarka umjetnosti. Naglašava i da se ideja za film Matije Debeljuha, "razvija istražujući odnose čovjeka, vremena i prostornog okruženja, mjesta i memorije, angažira odnose prošlosti i sadašnjosti. Ne radi se o uobičajenoj adaptaciji literarnog predloška, već o kompleksnim oblicima vizualnog prevođenja."

- Središnji dio izložbe strukturira se oko elemenata cijevi građevinske skele koja definira prostor i služi kao fizička i simbolička konstrukcija koja učvršćuje dijelove video instalacije, kao nosač za izlaganje različitih dispozitiva koji omogućavaju prikazivanje audiovizialnog sadržaja (monitor, projekcija). Na njima se prikazuju video isječci koji donose naznake atmosfere djela, a usmjereni su na reprezentaciju prostora koji gradi poetsku arhitekturu djela, prije svega interijere i krajolik. Tako nastaju video zapisi kraćeg trajanja strukturirani kao digresije, skice za kratke ne-narativne   forme, koje dočaravaju stanja i atmosferu unutar zadanog prostora filmske fikcije, lišene tako dramatuške funkcije, ali impregnirane subjektivnim potencijalom. Na njih se nadovezuju predmeti prikupljeni u vitrinu - bilježnica, crteži, skice ili rekviziti, koje Matija izlaže kao svoj mali "kabinet čuda", piše Branka Benčić o "Studiji za Gubilište" koju je do sada već vidjela publika u Labinu, Vodnjanu i Poreču.

Međunarodna karijera

Matija Debeljuh rođen je 1980. u Puli. Diplomirao je na Umjetničkoj akademiji u Splitu Dizajn vizualnih komunikacija - video oblikovanje u klasi prof. Vlade Zrnića. Godine 2003.   predstavljao je Hrvatsku na Bijenalu mladih umjetnika Europe i Mediterana. Do sada je izlagao na brojnim skupnim i samostalnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu te sudjelovao u radionicama, između kojih se ističu Sarajevo Talent Campus, projekt Sarajevo Grad Filma i Berlinale Talent Campus. Eksperimentalni filmovi i video radovi Matije Debeljuha prikazivani su na međunarodnim festivalima gdje su osvojili i značajne nagrade.

Inače, izložba 26. slavonskog biennala naslovljena "Ravna ploča" otvorena je 6. prosinca u Muzeju likovnih umjetnosti u Osijeku, gdje ostaje postavljena do kraja veljače 2019. godine. (B. ĆUSTIĆ JURAGA)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter