MOTOVUN

MEĐUNARODNA LJETNA ŠKOLA ARHITEKTURE: Kontinuitet održan školom na daljinu

| Autor: Mirjan RIMANIĆ

Motovunska gusta srednjovjekovna urbana jezgra i blizak suburbij imaju svega nekoliko praznina koje se trebaju zaštititi i iskoristiti kao višenamjenski javni prostori, prije svega u neizgrađenoj, ali natkrivenoj prizemnoj etaži * Predlažu se suvremena rješenja podzemnih etaža za parkiranje i servisne gospodarske namjene, a etaže iznad prizemne kao puni arhitektonski volumeni ili belvederi

Od 4. do 11. kolovoza je virtualno u Motovunu, u Studijskom centru Arhitektonskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, održana 39. Međunarodna ljetna škola arhitekture Tradicija, kreativnost i održivost.

Uz devet predavača iz SAD, Austrije, Danske, Bosne i Hercegovine i Hrvatske, dvoje gostujućih kritičara iz Hrvatske i Slovenije, sudjelovala su dva studenta demonstratora i ukupno jedanaest studenata iz Bosne i Hercegovine (s Arhitektonskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru) i iz Hrvatske (s Arhitektonskog Fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, preddiplomskog studija arhitekture iz Osijeka i Građevinskog fakulteta iz Rijeke).

Nadzemna i podzemna interpolacija

U dosadašnjem 39-godišnjem kontinuitetu, održavanje škole na daljinu (online) je bilo prvo takvo iskustvo, zbog procjene rizika i pandemijske epidemiološke situacije. Vrlo dobri rezultati redovite nastave u prošlom semestru su potvrdili mogućnost kvalitetne komunikacije i suradnje. Ostvaren je i tradicionalni program kojeg čine predavanja, projekt i prezentacija, kako bi Škola, odnosno kolegij zadržao dosadašnji dugogodišnji kontinuitet.

Na žalost nisu u živo održani stručni obilasci po Istri i javna prezentacija studentskih radova na Trgu Andrea Antico ispred Studijskog centra. Zahvaljujući suvremenim digitalnim medijima (Zoom, Skype i WhatsApp), održana su svima dostupna predavanja, projektantske radionice i završne prezentacije. Predavači koji su tradicionalni partneri Škole, izrazili su veliko veselje, jer se je Škola usprkos pandemiji organizirala i održala, a zahvaljujući i stečenom iskustvu kojeg oni i studenti imaju u radu na daljinu u procesu projektiranja i konzultacija, u održavanju prezentacija i izložbi.

Kao i nekoliko prethodnih godina, ovogodišnji je zadatak bio Nadzemna i podzemna interpolacija na lokacijama današnjih neuređenih parkirališta, koja su veliki potencijal za uređenje u svrhu javnih prostora koji uz rješavanje prometa u mirovanju za stanovnike, zasigurno mogu doprinijeti dodanoj vrijednosti turističke ponude s danas nepostojećim programima. Motovunska gusta srednjovjekovna urbana jezgra i blizak suburbij, imaju svega nekoliko praznina koje se trebaju zaštititi i iskoristiti kao višenamjenski javni prostori, prije svega u neizgrađenoj, ali natkrivenoj prizemnoj etaži. Predlažu se suvremena rješenja podzemnih etaža za parkiranje i servisne gospodarske namjene, a etaže iznad prizemne kao puni arhitektonski volumeni i/ili terase belvederi.

Ostvarenje nove Zelene ulice

I ovogodišnji su projekti integrirani u višegodišnje prezentiranu, promoviranu i objavljivanu ideju nove Zelene ulice koju autorski potpisuje voditelj Studijskog centra i Škole, arhitekt Ljubomir Miščević. Vjerojatno će se doskora, na razini mjesne uprave Općine Motovun s kojom Škola od svog postojanja kontinuirano surađuje na zadacima i s prijedlozima uređenja urbanih sklopova i pojedinih detalja (šetnica na zidinama, mali trgovi, dormitorij Studijskog centra, urbana oprema, rasvjeta, zajednički kulturni programi i dr.), razgovarati o mogućnostima ostvarenja te ideje koja posjetiteljima Motovuna i stanovnicima donosi bitno povećanje pristupačne mobilnosti i do sada neiskorištene zelene ambijentalne vizure i doživljaje.


Podijeli: Facebook Twiter