Izložbe i izložbeni projekti koroni unatoč

LIKOVNA SCENA U ISTRI: Veliki izložbeni projekti, važne izložbe i online otvaranja, a sve bez većih prekida

| Autor: Vanesa BEGIĆ
"Kolekcija suvremene umjetnosti Marino Cettina" u Muzeju suvremene umjetnosti Istre (Snimio: Dejan Štifanić)

"Kolekcija suvremene umjetnosti Marino Cettina" u Muzeju suvremene umjetnosti Istre (Snimio: Dejan Štifanić)


Godinu koja je za nama, iako je bila najteže ikada za sve nas, a tako i za djelatnike u kulturi, obilježilo je i u Istri nekoliko važnih izložbi, pretežito skupnih, ali i ne samo njih, a kao novost su zaživjeli online izložbeni postavi.

Iako je početak godine bio uobičajen, ništa nije dalo naslutiti da će doći do tako velikih promjena, cijeli svijet, a tako i istarska likovna scena morali su se prilagoditi novonastalim okolnostima. Tijekom mjesec i pol, dva bili su zatvoreni izložbeni prostori, ali su istodobno tijekom lockdowna neke izložbe održane online. Likovna se scena uspješno prilagodila novonormalnoj situaciji.

Izložbena gostovanja

Muzejsko-galerijski prostor Svetih Srca u Puli ugostio je, među svojim programima, dvije zanimljive izložbe. To su gostujuća izložba zagrebačkog Etnografskog muzeja "O životinjama i ljudima", gdje je bio predstavljen i video-klip "Meatrix" redatelja Louisa Foxa iz 2003. koji problematizira američku mesnu industriju i njezine posljedice, a u sklopu izložbe bilo je govora o svim aspektima postojanja i funkcije životinja, na edukativan i zanimljiv način.

Izložba "Ningyo - The Art and Beauty of Japanese dolls/Ningyo - Umjetnost i ljepota japanskih lutaka" pod pokroviteljstvom The Japan Foundation (Japanska zaklada) kroz širok raspon od gotovo 70 lutaka, od onih tradicionalnih iz 16. stoljeća do suvremenih lutaka kojima se japanska djeca igraju danas, prikazala je tipologije, razvoj i simboličnu važnost lutaka u japanskoj kulturi kroz određene vremenske periode, geografska područja i kulturne običaje.

Kolekcija Marino Cettina

U prostorima Muzeja suvremene umjetnosti Istre otvorena je izložba te predstavljena publikacija "Kolekcija suvremene umjetnosti Marino Cettina". Na izložbi su bili zastupljeni radovi Gorana Bertoka, Rajka Bizjaka, Alexandera Brenera, Borisa Cvjetanovića, Vlaste Delimar, Giancarla dell'Antonia, Sandra Đukića, Vadima Fishkina, Roberta Gobera, Marine Gržinić & Aine Šmid, Masakija Hirana, Barbare Holub, grupe Irwin, Marijana Jevšovara, Dušana Jurića, Ivane Keser, Ivana Kožarića, Zoe Leonard, Marka Modica, Brucea Naumana, Gorana Petercola, Jacka Piersona, Fabrizia Plessija, Dubravke Rakoci, Neli Ružić, Edite Schubert, Andresa Serrana, SofijaSilvie (Silvia Potočki), Mladena Stilinovića, Olje Stipanović, Slavena Tolja, Gorana Trbuljaka, Ksenije Turčić i Ivane Vučić.

Začeci ovoga projekta, prvi dogovori o suradnji s vlasnicom Kolekcije Dezi Cettinom sežu u 2018. godinu, na 20. godišnjicu smrti Marina Cettine (1959.-1998.), jednog od prvih privatnih galerista 80-ih godina 20. stoljeća na razini regije, zemlje, ali i tadašnje istočne Europe, koji je ostavio značajan trag u promicanju i razvoju suvremene umjetnosti, začecima galerizma i kolekcionarstva na našim prostorima.

Na početku godine, u povodu Noći muzeja u Muzeju suvremene umjetnosti Istre bila je postavljena samostalna izložba višestruko nagrađivane arhitektice Brede Bizjak, a još par dana aktualna je ovdje izložba Puljanke s londonskom adresom Lare Ritoša Roberts.

Iznimno su aktivni bili i u HUiU-a, te su pulskoj publici u njihovoj galeriji u Zagrebačkoj ulici 27 predstavili brojne zanimljive izložbene projekte. Pozornost javnosti bila je usmjerena i na izložbe postavljene u porečkoj Galeriji Zuccato. Izdvajamo izložbu likovnog umjetnika Aleksandra Garbina iz Rovinja "Polovice i ostale stvari".

"Za razumijevanje opusa i izložbe u Galeriji Zuccato pod nazivom "Polovice i ostale stvari" Aleksandra Garbina važno je istaknuti Garbinovo kiparsko obrazovanje, njegov inherentni proces da svaki rad, stvar i ideju promišlja iz perspektive kipara. Bez obzira je li riječ o slici, video-radu ili objektima koji se nastavljaju na konceptualni, minimalistički, neodadaistički, novorealistički kod i onaj siromašne umjetnosti, svaki Garbinov rad u izložbenom prostoru funkcionira kao site-specific instalacija koja prisvaja (ili oduzima) galerijski prostor", istaknuto je uz tu Garbinovu izložbu

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter







Vremenska prognoza

Podaci preuzeti sa: www.yr.no


Web kamere

Pula

Pula: Gradilište Studentski dom
Pula: Gradilište Studentski dom

Pula

Pula: Amphitheater
Pula: Amphitheater