(D. ŠTIFANIĆ)
Od ove godine stanovnici Istarske županije plaćat će kartu za predstave 125 umjesto 150 kuna, a stanovnici Pule i Umaga 100 kuna. Ta razlika u cijeni je iz razloga da se motiviraju i ostali gradovi i mjesta u Županiji da krenu u suradnju s Ulyssesom, pa da dogodine svi stanovnici Istre mogu po jeftinijim cijenama gledati naše predstave, kazao je ravnatelj Kazališta Ulysses Duško Ljuština * Istarska županija financirat će s 200 tisuća kuna Kazalište Ulysses, a Grad Pula i Grad Umag sa 100 tisuća
Na konferenciji za novinare na terasi hotela Franina na Velom Brijunu čelnici Kazališta Ulysses predstavili su ovogodišnji premijerni naslov "Tko se boji Virginije Woolf?" te suradnju ovoga kazališta s Istarskom županijom i gradovima Pulom i Umagom.
- Od ove godine stanovnici Istarske županije plaćat će kartu za predstave 125 umjesto 150 kuna, a stanovnici Pule i Umaga 100 kuna. Ta razlika u cijeni je iz razloga da se motiviraju i ostali gradovi i mjesta u županiji da krenu u suradnju s Ulyssesom, pa da dogodine svi stanovnici Istre mogu po jeftinijim cijenama gledati naše predstave, kazao je ravnatelj Kazališta Ulysses Duško Ljuština.
Dugotrajna ljubav
- Mi smo oduvijek podržavali Ulysses, između Istarske županije i ovoga kazališta postoji ljubav, no kao u svakoj ljubavi ima uspona i padova. Međutim, sada smo dogovorili daljnji odnos koji će biti dugotrajan. Ulysses će tijekom cijele godine surađivati s istarskim gradovima i mjestima gdje će se izvoditi predstave, a planira se i suradnja s Istarskim narodnim kazalištem. Želja nam je da taj vrijedan teatar bude uvijek tu prisutan, ne samo tijekom ljeta i da stanovnici naše Županije dođu ovdje po jeftinijim cijenama. Ideja je da se predstave izvode i diljem Istre izvan sezone, kazao je županijski pročelnik za kulturu Vladimir Torbica.
Pulska pročelnica za kulturu Jasmina Nina Kamber kazala je da se Grad Pula drage volje uključio u ovaj projekt suradnje jer Ulysses donosi značajne predstave i vrlo kvalitetne projekte, a svoje je zadovoljstvo tom suradnjom potvrdio i Slaviša Šmalc, pročelnik za društvene djelatnosti iz Umaga, kao i Sanja Cinkopan Korotaj, čelna osoba pulske Turističke zajednice te direktor umaške Turističke zajednice Milovan Popović.
Istarska županija financirat će s 200 tisuća kuna Ulysses, Grad Pula sa 100 tisuća, a s istim iznosom i Umag, rečeno je na presici.
Ljuština je izrazio veliko zadovoljstvo tom suradnjom, kao i sa sve boljim odnosom s Javnom ustanovom Nacionalni park Brijuni.
- Taj odnos traje dugi niz godina, već 19 godina traje suradnja Ulyssesa i NP Brijuni. Mi idemo prema svom 40. rođendanu, a Ulysses prema svom 20. rođendanu. Prošli smo zajedno kroz sve faze dječjih bolesti, kao i dječjih radosti i smijeha, zatim mladenaštva i sazrijevanja. Ulysses je napravio puno za nas, a Rade Šerbedžija je ostavio zglobove na Brijunima, a srce i dušu na Utvrdi Minor. Znam koliko je danas teško opstati za kazališta općenito, ali iznimno mi je drago da surađujemo i da ćemo sve bolje i uspješnije surađivati. Posebno sam sretan što su Istarska županija te gradovi Pula i Umag prepoznali značajnu ulogu Ulyssesa, a uskoro će i zasigurno to učiniti i ostali gradovi i mjesta u Istri, kazao je ravnatelj NP Brijuni Marno Milotić.
Duško Ljuština posebno je pohvalio suradnju s Milotićem, te rekao da se ovdje na Brijunima ne osjećaji kao podstanari.
Umjetnička voditeljica Ulyssesa i redateljica predstave Lenka Udovički predstavila je ovogodišnji premijerni naslov, "Tko se boji Virginije Woolf?" koji počinje igrati 26. srpnja, a premijerno će biti izveden 29. srpnja u Utvrdi Minor na Malom Brijunu. Glavne uloge tumače Rade Šerbedžija i Katarina Bistrović Darvaš.
- Ove godine na repertoaru imamo komad "Tko se boji Virginije Woolf?", adaptaciju posljednje inačice poznatog djela kojeg je napisao Edward Albee. Radnja se odvija jedne subotnje večeri na sveučilištu New England, a glavni protagonisti su bračni par: povjesničar George koji je u braku postao cinik i njegova supruga Marta. U posjet Georgu i Marti dolazi mladi bračni par Nick i Honey. Pred šokiranim gostima George i Marta pokazuju sve
frustracije njihovog braka. Uvijek smo na repertoaru imali poznata klasična djela, ali smo bili više orijentirani na ona Shakespeareova. Ove smo se godine odlučili za nešto posve drugo i drukčije. Veliki je izazov igrati u ovom prostoru to komorno djelo. Imamo fantastičnu glumačku ekipu, svatko od njih doprinio je ovome djelu, stalno se prepliću četiri karaktera protagonista. Iako kažu da taj komad ne bi trebali raditi bračni parovi, svi smo se sjajno našli u tome, kazala je Udovički ističući da komad pisan krajem pedesetih godina nisu osuvremenjivali, a uvijek je ostao podjednako aktualan. "Komad je ostavljen u vremenu u kojem je pisan", zaključila je Udovički.
Osnivač Kazališta Ulysses Rade Šerbedžija rekao je da obožava taj komad, da je "Tko se boji Virginije Woolf?" jedno od najboljih djela 20. stoljeća, fantastična drama koja u sebi ima toliko divnih elemenata visoke umjetnosti.
Željka Udovički Pleština, dramaturginja predstave, kazala je da je riječ o "komadu koji već pola stoljeća s lakoćom osvaja kazališnu i filmsku publiku, te se ogleda s humornim elementima crne, mračne, divlje komedije, ali i s elementima melodrame, tragedije, pa i satire. Kada je tekst premijerno izveden 1962. godine, izazvao je skandal. Nešto kasnije, istoimeni film doživio je veliki uspjeh. Puno se toga, pa i strasti, dade iščitati između redaka u toj okrutnoj bračnoj borbi, svi likovi su žrtve i agresori. Tu imamo i odjeke teatra apsurda, naglasila je dramaturginja.
Kostimografkinja Bjanka Adžić Ursulov rekla je da je pristup potpuno drukčiji, da vrijeme radnje korespondira s jednim od najljepših perioda za žensku modu, gdje su savršene haljine bile zastupljene čak u reklamama za frižidere i usisivače. Kroz Martin lik tu je i hommage ženama.
Pristup odjeći
- Iskreno, preferiram luzere. Bilo je jedno vrijeme u modi kada su svi bili kopija Barbie i Kena, a oni malo drukčiji bili su smatrani luzerima, zato mi je bio važan pristup odjeći u ovom komadu, kazala je Adžić Ursulov.
Stefano Katunar govorio je o procesu nastanka scenografije, što je u ambijentalnom kazalištu uvijek posebno važno i izazovno, a Davor Rocco osvrnuo se na proces nastanka glazbe.
Koreograf Matija Ferlin je izrazio veliko zadovoljstvo radom na toj predstavi, a glumica Romina Tonković, koju je publika mogla gledati u filmu "F20", izrazila je svoje zadovoljstvo i zahvalu cijelom timu te mentorima Udovički i Šerbedžiji.
Katarinu Bistrović Darvaš definirali su nasljednicom Ksenije Marinković u Ulyssesu, na što je ona samo rekla da je za nju vrlo lijepo igrati takve uloge, jer tekstovi poput ovog ne nastaju svakodnevno.
Šerbedžija i Ljuština su pohvalili i asistenticu režije Rajnu Racz te asistenticu scenografije Paolu Lugarić, kojima je to premijerni nastup.