RADIONICE KAZALIŠTA POTLAČENIH ZA NASTAVNIKE

Kako kazalište može pomoći u rješavanju konflikata


Onaj tko je, kao mi, sa zakašnjenjem uletio na radionicu Kazališta potlačenih za nastavnike koja se od četvrtka do subote održavala na petom katu Istarskog narodnog kazališta - Gradskog kazališta Pula, mogao je ostati začuđen i pitati se zašto se ti ljudi zovu imenima koja nisu njihova, odnosno zašto hodaju kada netko vikne "Stop!" ili ne skaču kada im se jasno kaže da skoče.

Dva pedagoga iz Italije, dr. sc. Alessandro Tolomelli i Alessandro Zanchettin poželjeli su polaznike, a radilo se o 15-ak ljudi koji s djecom rade u školama, vrtićima i nevladinim organizacijama, izvesti iz zone komfora i dati im priliku da se ne osjećaju neugodno kada u nečemu pogriješe. Štoviše, u tome su ih aktivno poticali, a to je bio tek početak. Polaznici su se polako suočavali s tehnikama demehanizacije kroz koje su morali propitivati navike i ponašanja koje su kod ljudi fiksirane i o kojima nikad ne razmišljaju, primjerice u kojem smjeru namotavaju špagete na viljušku kada ih jedu. Sitnica, ali i iz toga se može štošta doznati. Sve se to događa kroz igru, zabavu i smijeh, možda i uz povremeni, razumljivi osjećaj nelagode. Barem bismo se tako mi osjećali da smo sudjelovali, umjesto da smo samo promatrali i pisali bilješke.

Tolomelli predaje opću i socijalnu pedagogiju na Sveučilištu u Bologni te istražuje i prakticira Kazalište potlačenih kao voditelj radionica. Zanchettin je pučki pravobranitelj i pedagog koji ima bogato iskustvo kao edukator i promicatelj Kazališta potlačenih te je gost predavač na Visokoj školi psihologije i obrazovnih znanosti pri Sveučilištu u Bologni. Ovo što smo vidjeli bio je tek početak.

- Cilj je da polaznici dobiju neke alate koji će im omogućiti da rade na konfliktima koji se događaju na njihovom radnom mjestu, bilo s učenicima, roditeljima, drugim nastavnicima ili ravnateljima… Cilj je dati im nekakve alate koji su zapravo kazališni alati, kazališne igre, kazališne tehnike kazališta potlačenih, ali u tu neku svrhu. Rad je koncipiran tako da polaznici prođu nekakav proces, a ne da na kraju izađu pred publiku objašnjava Aleksandar Bančić iz INK-a. On je umjetnički voditelj festivala Pulski forum 2018 u sklopu kojeg se radionice održavaju. Festival su ove godine pokušali transformirati pa nakon ove radionice najavljuje još jednu u ožujku, a održat će i tri predstave koje propituju teme koje su u društvu zapostavljene. (M. RADIĆ)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter