ZAGREB

Izložbe Katerine Dude i Bojana Mrđenovića u Pogonu Jedinstvo

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Zagrebačka Galerija 90-60-90 Pogona Jedinstvo završava u ponedjeljak ovogodišnji ciklus izložbi "Čije je što?" otvorenjem dviju izložbi - multimedijalne "Krov, tuš, roštilj, fuš“ Katerine Dude i fotografske "Otočki racional“ Bojana Mrđenovića.

Multimedijalna izložba "Krov, tuš, roštilj, fuš" Katerine Duda rezultat je umjetničkog istraživanja bespravne gradnje i apartmanizacije obale, svojevrsna studija slučaja bespravnih naselja oko Premanture (Stupice, Pod Lokvom, Močile). 

"Ova je izložba potvrda i nastavak umjetničinog dugogodišnjeg interesa za teme turizma, prostora i arhitekture odnosno istraživanja kako se u prostoru reflektiraju šire društvene promjene", ističe se u najavi.

Postavom od video projekcija, fotografija, objekata, instalacije i dokumentacije in situ akcija, umjetnica konceptualizira fenomen bespravne gradnje i mapira pojedine elemente na njoj poznatom prostoru - sve do intimnosti, napominje se u tekstu Marte Baradić o izložbi.

Katerina Duda (1989.) diplomirala je studij animiranog filma i novih medija na Akademiji likovnih umjetnosti i sociologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. U radovima se najčešće bavi temama vezanim uz urbane prostore i kako se u prostoru reflektiraju šire društvene promjene, primjerice kroz arhitekturu ili turizam. 

Racionalna otočka praksa zabilježena na fotografiji

"Otočki racional" Bojana Mrđenovića, zbirka različitih načina recikliranja i reupotrebe dotrajalih predmeta, koja se sastoji se od fotografija i tekstova, nastao je na Lastovu u sklopu festivala Vizura aperta 2020. godine unutar teme "Mentalna ekologija; studije ljudskog utjecaja na čovjeka".

Po riječima Davorke Perić, funkcionalne instalacije korištenih predmeta s novom namjenom i dugim trajanjem, promišljena su otočka svakodnevica čija pravila igre računaju s beskonačnim posjedovanjem, višekratnim iskorištavanjem, izmjenom funkcija i ne tretiranjem predmeta kao potrošnog, već im otok daje status bitne stvari koja će biti ponovo upotrijebljena. 

"Instalacije koje nastaju na otoku, npr. čvrstom trakom oblijepljena plastična kanta iz koje raste biljka ili petlitrena boca, koja je jedno vrijeme služila kao bocun, obmotana špagom da izolira od topline i svjetla, nisu nastale kao revolt protiv konzumerističke kulture, nego nastaju iz prirodne potrebe otočana, dakle rad otočana nije subverzivan, već ga karakterizira otočki racionalan pristup", objasnila je Perić.

Bojan Mrđenović (Virovitica, 1987.) diplomirao  na preddiplomskom studiju povijesti umjetnosti i informacijskih znanosti u Zagrebu te na diplomskom studiju filmskog i TV snimanja na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Na istom odsjeku danas predaje umjetničke predmete. 

Izložbe dvoje umjetnika mogu se pogledati do 11. prosinca, uz besplatan ulaz.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter