(Hina/EPA)
Akademska kiparica Marina Bauer predstavlja od utorka, 17. prosinca, u Stalnom postavu zagrebačkog Muzeja za umjetnost i obrt autorski projekt "Prekapanja", kojim u komunikaciji s muzejskom zbirkom propituje reakciju na temeljnu muzejsku nelagodu - zabranu dodirivanja predmeta.
Pozivajući na suprotno, umjetnica će kroz model hibridnog taktilnog objekta s ladicama, interaktivnog spremnika preispitati (ne)svjesnost tjelesnih reakcija i utjecaj percepcije dodirom na formiranje doživljaja okoline, ističe se u najavi.
Koncipiran kao vježba oslobađanja čina dodirivanja iz automatizma navike, taj projekt potiče posjetitelje da otkriju u kojoj je mjeri iracionalna povezanost koju osjećamo prema svakodnevnim uporabnim predmetima motivirana upravo činjenicom da smo s njima u tjelesnom kontaktu.
"Rad Marine Bauer karakterizira dosljednost u razvijanju metoda interaktivnog odnosa s publikom kroz procese osnaživanja tjelesnog doživljaja umjetničkog rada i iniciranja autorefleksivnog preispitivanja percepcije", dodaje se.
Posjetitelji će imati priliku sudjelovati u tematskim radionicama, fokus-grupama i drugim komunikacijskim programima osmišljenim povodom izložbe.
Marina Bauer (Zagreb, 1972.) diplomirala je 1998. na Kiparskom odsjeku zagrebačke Akademije likovnih umjetnosti, a na likovnoj sceni prisutna je od sredine devedesetih. Dobitnica je nekoliko nagrada za svoj rad, predavala je kiparstvo na matičnoj akademiji, a sada predaje na kolegiju Uvod u psihologiju umjetnosti.
Autorica je nekoliko javnih ambijentalnih skulptura – Ležeća figura, Park skulptura u Jakovlju (2007.), Vrata, Park skulptura Montraker u Vrsaru (1994.), te skulptura Praspavač I, Praspavač II i Stope u sklopu LandArt – Park und Au Schloss Gleinstätten u Austriji (2005.).
Uvrštena je u selekciju autora za putujuću izložbu "Suvremeno hrvatsko kiparstvo“ u organizaciji Ministarstva kulture koja je bila predstavljena u više europskih gradova.
Izložba, postavljena u sklopu programa Suvremeni umjetnici u Stalnom postavu MUO, bit će otvorena do 2. veljače.