ZAGREB

Izložba "Dvije slike Otta Antoninija u fundusu Moderne galerije, Zagreb"

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Studio "Josip Račić“ ostara u četvrtak izložbu "Dvije slike Otta Antoninija u fundusu Moderne galerije, Zagreb", na kojoj se s dva dosad neizlagana i nepoznata djela predstavlja slikarska dionica tog priznatog ilustratora i grafičkog dizajnera.

Riječ je o ulju na platnu "Pred sienskom katedralom" iz 1913. i pastelu na drvu, "Portret djevojčice" iz 1935. godine, a uz njih su izložene fotografije iz privatnog albuma obitelji Antonini. 

U autorskoj koncepciji Ivane Rončević Elezović, više kustosice Moderne galerije, izložba interpretira i pozicionira ta djela u kontekstu Antoninijeve slikarske ostavštine koja je bila u sjeni njegove bogatije karijere novinskog ilustratora, a što je bio izazov s obzirom na njezinu zagubljenost i raspršenost. 

"Kako je vrijednost Antoninijeva uredničkog i pionirskog djelovanja na području grafičkog dizajna obilježenog estetikom art décoa ranije potvrđena, temeljito dokumentirana i publicirana, pokušali smo upotpuniti sliku o umjetniku obradom i prezentacijom slikarske dionice njegova djelovanja", zapisala je Rončević Elezović u predgovoru izložbe.

Po njezinim riječima, u nevelikom, očuvanom Antoninijevu slikarskom opusu, "Portret djevojčice" pripada njegovu portretističkom segmentu nastalom uglavnom tijekom 1930-ih godina, a naročito je zanimljiva veduta "Pred sienskom katedralom", koja se ističe likovnom kvalitetom i ranim datumom nastanka, jedinim sigurno poznatim djelom iz godine Antoninijeva sienskog školovanja. 

"Usporedivši te dvije slike s ostatkom Antoninijeve produkcije u javnim i privatnim kolekcijama te proučivši dostupnu arhivsku građu i literaturu, nameće se zaključak da njegova slikarska dionica – iako uslijed neujednačene kvalitete manje važna u odnosu na doprinos području grafičkog dizajna – predstavlja vrijedan dokument o povijesti građanskog Zagreba međuratne epohe", ocijenila je. 

Otto Antonini (Zagreb, 1892. – 1959) završio je Višu školu za umjetnost i umjetni obrt u Zagrebu, te otišao na studij al fresco crkvenog slikarstva na Accademia Reale di belle Arti u Sienu. Slijedeći očeve stope, nakon povratka u Zagreb izradio je oslike u crkvama sv. Vinka i sv. Franje, no istaknuo se kao ilustrator novina, u satiričnom časopisu "Šišmiš" i u tjedniku "Svijet", a svoju jedinu samostalnu izložbu za života imao je u zagrebačkom salonu Ullrich 1932. godine, gdje je izložio ženske portrete, nešto krajolika i ilustracije.

Zbog epidemiološke situacije nema službenog otvorenja u Studiju "Josip Račić“ , no izložba se može razgledati do 29. studenog.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter